Na 20weken echo nu 22weken echo gehad nu nog meer controle!

Hai allemaal,

Ik heb 3 weken geleden mijn 20weken echo gehad helemaal fantastisch totdat ze zei dat ze het bovenlipje niet goed kon beoordelen en dat ik met 22weken weer terug moest komen om nog een keer alles te laten controleren. Nou was de dag van de echo gister en gelukkig was alles goed totdat de grafieken werden bijgewerkt. Mijn kleine zat steeds keurig op de gemiddelde lijn maar nu was toch duidelijk dat het lichaampje iets achter blijft in de groei.
Dus weer een afspraak gemaakt voor een 30weken echo en ze ging het bespreken met mijn verloskundige of er meer controle nodig is. Ze zei dat ik me niet ongerust moest maken maar daar is het alweer te laat voor. Wanneer kan ik gaan genieten en me minder zorgen maken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Vertel me dat ik me echt zorgen maak om niks.

Groetjes Susan

Hoi Susan,

Fijn te horen dat het onderzoek mbt het bovenlipje goed was. Wel vervelend te horen dat de groei wat achterloopt.

De groei van een kindje kunnen ze soms slecht meten. Mijn 2e dochter werd bij 35 weken geschat op 1400 gram, en net als jij schrik je hele erg als je hoort dat ze een achterstand in de groei hebben. Wij hebben 5 dg moeten wachten op een volgende meting. Daar kwamen ze er achter dat ze ongeveer 2400 gram zou moeten zijn, dus een verschil van 1000 gram. Ze is uiteindelijk geboren met bijna 39 wk, en ze woog 2480.

Toen ze bij mij de termijn echo gingen doen deze keer liep de groei ook achter, heeft steeds iets achter gelopen, de echo van vorige week gaf aan dat het kindje een week voor loopt, dus het kan echt per keer verschillen.

Mijn beide dochters waren klein bij de geboorte, de 1e 2165 gr (nu 4 jr), de 2e dus 2480 (nu 2,5 jaar) en doen het heel goed. Hoop dat je nog wel kunt genieten van de zwangerschap en dat de kleine de groei weer snel inhaalt.

Groetjes Marloes

Hi Susan,

Ik heb er geen ervaring mee. Hoeveel ligt je kleintje achter in de groei? Op de echo zagen wij steeds een datum rond de 18 weken verschijnen terwijl ik toch echt ruim 19 was. Niks om me zorgen over te maken. Onze zoon was ook altijd een weekje aan de late kant en is ook een ukkie gebleven (nu nog).

Ik vind het wel vervelend voor je. Vraag desnoods een extra gesprek met je vk aan om eens "bij" te praten, wellicht lucht dat op.

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.

Hai Tamara,
Het is het lijfje wat achter blijft het hoofdje zit nog steeds op de goeie lijn. Ze hebben het als het goed is besproken en ik hoor dinsdag van de vk of ze meer controle willen om te kijken of alles gelijk op blijft gaan.
Spannend allemaal dank je wel.
Groetjes Susan

Hoi Susan,

Fijn dat het lipje nu goed te zien was en in orde is.
Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar waarschijnlijk zal het allemaal wel goed aflopen.
Ze gaan uit van gemiddelden, maar het ene kindje is smal en de ander breed.
Hoop dus voor je dat het allemaal gewoon goed afloopt.
Zo zou de baby van mijn schoonzusje ook in groei achter lopen. Heeft ook meerdere echo's gehad. Kindje zou misschien net 6 pond zijn bij 40 weken (toch netjes!), maar na 41w3d is mijn schoonzusje afgelopen zondag bevallen van een zoontje van 3675 gram! Ruim 7 pond dus! Helemaal niks mis mee.

Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden natuurlijk, maar kan begrijpen dat genieten nu nog niet echt in jouw woordenboekje voorkomt.

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan