Hoi Jaikke,
Ik ben ook bij de gynaecoloog geweest, bij mij na 2 miskramen. Ik denk dat het erg verschilt wat ze doen, afhankelijk van je verhaal en je situatie. Bij mij hebben ze eerst een echo gemaakt en zagen daarop een vleesboom. Nou hoeft dat geen probleem te zijn, maar kan wel. Ze hebben als gevolg daarvan een hysteroscopie gedaan, dan kijken ze in je baarmoeder, en daaruit bleek dat de vleesboom dusdanig in de weg zit dat ik er amper zwanger mee kan worden. Dus die gaan ze weghalen, volgende week. Zo zie je maar, het kan vanalles zijn, als ze die vleesboom niet hadden gezien waren ze waarschijnlijk andere dingen gaan testen. Ik denk dat ze met dát aan de gang gaan wat ze als eerste als mogelijke oorzaak zien, als ze al een mogelijke oorzaak vinden. Het is wat je zegt, het kan net zo goed domme pech zijn. Ook bij mij kan niemand me de zekerheid geven dat die vleesboom inderdaad de boosdoener is, ik laat hem weghalen omdat het in iedere geval in de weg zit, maar ook voor de gynaecologen blijft het moeilijk om met zekerheid de oorzaak te vinden.
Wees in ieder geval blij dat je gecheckd wordt, het geeft toch een gevoel van controle, en dat voelt voor mij in ieder geval fijn.
Sterkte!
groetjes
Ingrid