Na 3 miskramen naar de gynaceoloog.

Hoi, wat verschrikkelijk zeg, 3 miskramen.
Ik weet niet precies wat je kunt verwachten. Waarschijnlijk zal de gyn gaan kijken of er een overeenkomst is tussen de miskramen. (bijv. elke keer rond dezelfde tijd) hij zal verder je hormoonspiegels prikken, mogelijk dat daaar iets niet helemaal goed mee is waardoor bijv. een vruchtje niet goed in kan nestelen ofzo. Verder inwendig onderzoek om te kijken of je baarmoederslijmvlies zich goed opbouwt, dat soort dingen.
Mogelijk ondezoek doen of er genetisch iets niet goed is. Bijv. de combinatie van jou genen en die van je man.
Heel veel suc6 in ieder geval. Goed dat ze gaan kijken en hopelijk kunnen ze een 4e miskraam voorkomen!

Gr.
ineke

Hoi Jaikke,

Ineke heeft gelijk. Sowieso gaan ze vragen stellen, en bloedprikken. Aan je bloed kunnen ze vanalles zien, maar dat heeft allemaal nogal ingewikkelde namen (antifosfolipiden, huppeldepupproteïne enzo). Meestal ligt het daar niet aan. Een ander onderzoek (ook in het bloed) gaat over je chromosomen. De man moet zich ook laten prikken daarvoor. Het kan zijn dat er een stukje chromosoom van jou of je man te kort is. Daar heb je zelf geen last van, maar dit kan wel problemen geven bij een embryo.

Ook kan het zijn dat ze een inwendig onderzoek doen, maar dat hangt er maar net vanaf.

De helft van de keren dat een vrouw drie miskramen heeft is het helaas gewoon botte pech. In de andere helft van de gevallen wordt er lang niet altijd een oorzaak gevonden, dus veel vrouwen met meerdere miskramen blijven  zich afvragen of het botte pech is of dat de oorzaak wel steeds hetzelfde is maar niet gevonden kan worden.

Ik wens je heel veel sterkte! Ik heb zelf net vandaag gehoord dat er bij ons geen oorzaak gevonden is, dus nieuwe ronde nieuwe kansen, maar het voelt een beetje dubbel. Doe waar je je goed bij voelt!

Liefs,

Zeeuws Meisje

Hoi Jaikke,

Ik ben ook bij de gynaecoloog geweest, bij mij na 2 miskramen. Ik denk dat het erg verschilt wat ze doen, afhankelijk van je verhaal en je situatie. Bij mij hebben ze eerst een echo gemaakt en zagen daarop een vleesboom. Nou hoeft dat geen probleem te zijn, maar kan wel. Ze hebben als gevolg daarvan een hysteroscopie gedaan, dan kijken ze in je baarmoeder, en daaruit bleek dat de vleesboom dusdanig in de weg zit dat ik er amper zwanger mee kan worden. Dus die gaan ze weghalen, volgende week. Zo zie je maar, het kan vanalles zijn, als ze die vleesboom niet hadden gezien waren ze waarschijnlijk andere dingen gaan testen. Ik denk dat ze met dát aan de gang gaan wat ze als eerste als mogelijke oorzaak zien, als ze al een mogelijke oorzaak vinden. Het is wat je zegt, het kan net zo goed domme pech zijn. Ook bij mij kan niemand me de zekerheid geven dat die vleesboom inderdaad de boosdoener is, ik laat hem weghalen omdat het in iedere geval in de weg zit, maar ook voor de gynaecologen blijft het moeilijk om met zekerheid de oorzaak te vinden.
Wees in ieder geval blij dat je gecheckd wordt, het geeft toch een gevoel van controle, en dat voelt voor mij in ieder geval fijn.
Sterkte!
groetjes
Ingrid

Wat vervelend 3 miskramen. Ik heb er ook 3 gehad, maar gelukkig na de 2e ook een gezonde dochter gekregen. Eigenlijk werd ik na elke miskraam al naar de gynaecoloog doorverwezen.
Na 2 miskramen kregen wij een chromosomenonderzoek aangeboden en na de 3e een bloedstollingsonderzoek, allebei via bloedonderzoeken. Beiden hadden een goede uitkomst, dus idd is de uitkomst, vette pech....

Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt1

Sterkte,

Nina

He Jaikke,

Kan je helaas niet helpen meid. Heb nu zelf 2 mk gehad en ga nu ook richting gyn. Moet over 6 weken bij gyn op controle voor de curettage die ik gisteren gehad heb. Dan zien we ook wat ze verder gaan doen.

Succes bij de gyn en laat je ff weten hoe het gegaan is?

groetjes,
Dion

HOI,

Nou heb eindelijk een oproep van de gynaecoloog ontvangen.
Heb er nog wel weer  over moeten bellen, had namelijk na 3 weken nog niks ontvangen, maar goed de 1e afspraak staat nu.
Op 30 mei....ben benieuwd...

Groetjes Jaikke

Terug
Bovenaan