Na 4 dagen alsnog starten met borstvoeding

<p>Heyhey </p><p>Mijn kindje is nu 4 dagen oud en ik heb bewust gekozen voor fles voeding. Voornamelijk omdat ik bang was dat mijn melk onvoldoende voeding zou hebben. Ik heb namelijk erg veel stress gehad tijdens de zwangerschap en veel andere tekorten kwa vitamine. </p><p>Ondanks alles heb ik 4 dagen terug een baby van maarliefst 9 pond eruit geperst en bleek dat ze zich tijdens de zwangerschap juist goed heeft gevuld. </p><p>Nu is ze heel hongerig en heeft onvoldoende aan haar flesjes. Mijn borsten lekken als een gek iedere keer dat ze huilt komt er melk uit stromen. Vandaar dat ik dus liever misschien toch borstvoeding wil gaan geven. Misschien word ze daar minder hongerig van...</p><p>Mama's die hier ervaring mee hebben? Later beginnen met borstvoeding, bijvoeden met borstvoeding, maakt het ze minder hongerig? </p><p>Hoor jullie graag! </p>

Ik zou dan eerder gaan bijvoeden met flesvoeding en borstvoeding als "hoofdmaaltijd" maken. Als je namelijk gaat bijvoeden met borstvoeding, heb je denk ik eerder kans op een hele harde terugloop van je melkproductie, waardoor je dit uiteindelijk niet meer kunt doen. Wel moet je dan even kijken of bijvoeden met flesvoeding überhaupt nog wel nodig is, wellicht heeft de kleine al genoeg aan wat jij haar te bieden hebt! Je kunt deze vragen trouwens ook allemaal aan een lactatiekundige stellen, die weten er natuurlijk altijd meer van..

Ik zou ook n lactatiekundige vragen maar als je nog melk hebt nu moet je vooral aanleggen voor t verdwijnt. Wel bijzonder dat je zoveel melk hebt zonderdat je hebt gevoed! Ik vind bv top, mag je geven zoveel je wil!

Ik neem aan dat je nog kraamzorg krijgt? Laat haar even meekijken. Zij helpen je ook goed met aanleggen bijvoorbeeld. 
Ik denk dat het wel kan, aangezien je nog produceert. Maar dan moet je wel zo snel en veel mogelijk aanleggen zodat je productie niet terug loopt. Maar als het goed is weet de kraamhulp daar ook alles van

Ik denk dat je prima nu nog kan starten. Meestal krijg je op dag 3, 4 pas echt stuwing. Dat is wat je nu ook merkt denk ik. Dus vooral gebruik van maken en starten met aanleggen of kolven. En inderdaad de kraamzorg om hulp vragen, of nog beter, een lactatiekundige bellen. Die komen vaak ook gewoon in de avond of weekend trouwens :)

Terug
Bovenaan