Na 4 jaar nog niet zwanger!

A

Anoniem

Guest
HI allemaal,
ik ben al iets langer dan 4 jaar bezig om zwanger te worden..helaas zonder succes!!
Ik heb al 2 buikoperaties ondergaan vanwege Endometriose en er werden cystes verwijderd. Ik zit nu in mijn 2e maand van Lucrin en na de 3e maand gaan we IVF proberen. Ik heb gelukkig niet veel last van bijwerkingen van de Lucrin.
Ik vraag me alleen af doordat je hormoonstimulerende middelen gebruikt kan de Endometriose niet in een ergere vorm terugkomen? en de cystes? want iedere x weer die operaties is niet fijn en het laat littekenweefsels achter waardoor ze de eierstokken  beschadigen.
Ik kijk al een tijdje mee op deze forum maar schrijf nu eindelijk mijn verhaal.

Inge...en alle anderen VAN HARTE GEFELICITEERD....ik heb echt iedere dag jouw verhalen gevolgd en ik ben blij voor jullie....

Nu maar hopen dat wij ooit een kleintje van onzelf mogen verwachten......

iedereen veel succes

groet FF

Hoi FF,

Ik heb net mijn verhaal gepost bij een andere ´nieuwkomer ´, maar volgens mij lijken onze verhalen ook erg op elkaar! Even een copy/paste van de andere post..

Ik ben inmiddels 4,5 jaar van de pil. De eerste 2,5 jaar viel het me niet eens zo op dat ik niet zwanger werd. Drukdrukdruk en ik had ook niet zo'n haast. Tot ik hele heftige buikpijnen kreeg. Ik ging naar de huisarts want dat leek me toch niet helemaal normaal. Die stuurde me meteen door naar een streekziekenhuis toen ik vertelde al 2,5 jaar pilloos te zijn en ook die buikpijn te hebben.
Uit een bloedtest kwam toen een zeer hoge CA125 waarde (de tumormarkers die endo aanduiden). Kijkoperatie 1 volgde. Ik bleek veel verklevingen te hebben en cystes in mn eierstokken. De cystes zijn verwijderd en ze hebben met toen voor een half jaar naar huis gestuurd (alsof ik niet lang genoeg 'geprutst'had!). Ik werd enorm van het kastje naar de muur gestuurd dus na een half jaar ben ik overgestapt naar een groot universitair ziekenhuis (VU). Daar bleek ik weer helemaal vol te zitten.
Weer een operatie, weer cystes verwijderd. En daar zeiden ze dat ik z.s.m. zwanger moest worden omdat de endo steeds terugkwam. Eerst 3 maanden Lucrin gehad. WAT EEN VRESELIJK SPUL!! Dat je daar weinig bijwerkingen van hebt, ongelofelijk! Ik heb de laatste maand Livial als tegengif gehad omdat ik vreselijke opvliegers had en 's nachts niet kon slapen van het nachtzweten..
Enfin.. inmiddels ben ik 5 IUI's verder en ik ben het best wel zat. De eerste drie waren hormoonvrij (afgezien van de Pregnyl) de afgelopen 2 met Menopur erbij. Helaas is eht de afgelopen keer wel gelukt maar heb ik een zeer vroege miskraam gehad, dat konden ze aan mn bloedwaardes zien (ik was nl. overtijd). Nu een maandje rust en dan op naar de laatste IUI, maar als het aan mij lag sloegen we dit helemaal over en gingen we meteen door voor IVF. Het heeft me nou lang genoeg geduurd!

Poe hee, wat een verhaal! Sorry voor het boekwerk, maar 't is niet vaak dat je iemand tegenkomt die precies hetzelfde heeft. Om het verhaal nog completer te maken heb ik trouwens ook nog vijandig baarmoederslijmvlies.

Bij mij hebben ze het dus toch IUI met hormoonstimulatie geprobeerd, aangezien dit wel een grotere kans biedt op een zwangerschap. En met succes.. ik was zwanger!
Inmiddels ga ik ook bijna aan IVF beginnen )nog 1 poging iui voor de boeg. Dan gaan we zo ´n beetje gelijk op!
Het zou nog bijna gezellig worden hier haha.

Heel veel succes met alles!

groeten, Saar

Hoi FF, heb dan wel geen antwoord op je vragen, maar wens je veel succes en tot schrijfs!!!

Hoi,

Wat grappig zeg! Ik ben die andere nieuwkomer waar Saartje het over had en ik heb een ongeveer vergelijkbaar verhaal. Ik ben ook 2 maanden bezig met Lucrin, begin januari gaan wij ook starten met IVF. Door de Lucrin wordt de endometriose tegengegaan, helaas kunnen de cystes hierdoor wel wat kleiner worden maar niet verdwijnen. Ik heb begrepen dat Lucrin ervoor moet zorgen dat de endometriose tot rust komt. Helaas kan de hormoonstimulatie er juist weer voor zorgen dat de cystes en endometriose weer terug komt, misschien zelfs erger door de stimulatie. Het is dan ook te hopen dat de eerste poging meteen raak is. Hopelijk beantwoordt dit je vraag, althans zo heb ik het begrepen van mijn arts.
Ik wens je veel succes met het vervolg van je behandeling en hopelijk komt er iets heel moois uit voort!

Groetjes Ibbeltje.

hey welkom hier!!

de meiden hier zijn erg lief hoor!!! kus kis

Terug
Bovenaan