Na 4 wkn overtijd positief testen?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Zijn er toevallig ook dames die na 4wkn of later pas positief hebben getest of iemand weten waarbij dit gebeurd is?

Groetjes, Nootje.

Hallo Nootje,

Volgens mij kan dat echt niet, tenzij je eisprong veel later is gekomen dan je dacht en dus een cyclus van 60 dagen ofzo hebt.
Het hcg-hormoon wat je lichaam aanmaakt om een zwangerschap in stand te houden verdubbelt om de dag. Dus als je 4 weken overtijd bent dan zit die waarde al in de duizenden als je zwanger bent, terwijl de zwangerschapstesten van tegenwoordig al bij waarde 25 een positief resultaat geven.

Is deze vraag voor jezelf?

Groetjes, Jetje

ja, ik ken er. Verschillende bij wie dat gebeurd is. Het gebeurt vaker dan je denkt. Het is wel heel raar, hoor. Een negatieve test, een paar keer zelfs over een periode van een paar weken....en dan toch zwanger! Voor de zekerheid kun je een bloedtest laten doen. Er zijn  vrouwen die niet zoveel van het hormoon aanmaken. Dat komt voor.

Succes!

Hallo nootje,

Zoals je weet zit ik op mijn 13de nod. Ik hoop voor jou dat je zwanger bent. Ik heb ook op de andere forums gekeken en vooral op de www.medischforum.nl heb je meer van deze verhalen van mensen die neg. test en achteraf bijvoorbeeld al 13 weken zwanger zijn.

Dus de testen werken voor ons mischien niet 100% om wat voor een reden dan ook.

Verder klopt het wel dat de hcg waardes zich om de 3 dagen verdubbelen maar als je al met een erg lage waarde begint!!!!kun je al zeker 10 dagen verder zijn voor je aan de 24 zit. rekenen maar uit.

Sterkte nootje en weet... je zit hier niet alleen mee

liefs nathalie

Hallo nootje,

Ik heb op de volgende site www.9maand.com/zwanger/zwanger/whcg.php  een hcg-waarden tabel gevonden.Ik weet niet of je iets aan hebt maar als je aan de onderste waarden zit kun je tot 21 dagen na bevruchting pas op een waarde van 18 zitten. Als dit bij mij zo is moet ik a.s. woensdag genoeg hcg in mijn urine hebben zitten. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Er zijn ALTIJD uitzonderingen op het gemiddelde.
Ik ben intussen weer wat gerust gesteld.

liefs nathalie

Halloa Nootje,

Ja bij mijn zoontje ( nu bina 16 mnd ) heb ik op mijn NOD dus 4 wk positief getest. Dus het kan wel allemaal.

Maar is inderdaad per vrouw verschillend. Als je twijfeld kan je ook een bloedtest laten doen.

Succes en duim voor je.

Liefs van Shirley ( allias muizebeest )

Hallo lieve meiden,

Erg bedankt voor julllie reactie!
Nathalie bedankt voor de gegevens site over HCG gehalte!
Spannend hoor jij gaat woensdag weer testen he!
Ik heb vanochtend weer wat bruine afscheiding met een draadje bloed verloren ben bang dat het vanavond wel eens kan los barsten. Afgelopen donderdag had ik dit ook alhoewel het na een paar uurtjes alweer weg was. En nu heb ik nog steeds last met ongi gevoel.    
Nathalie, Claske, Jetje en muizenbeest jullie alle succes!!! En ik blijf jullie uiteraard volgen!

Liefs, Nootje.

Nootje,

Het is nu 58 dagen geleden sinds mijn laatste ongi en na 2 negatieve testen vandaag positief getest!!
Ik had er weinig hoop meer op en durfde ook geen 3e test meer te doen, tot vanmiddag.
Blijf nog hoop houden, zolang er geen duiveltjes zijn is het goed, en blijf gewoon testen!

Terug
Bovenaan