na 5 en een halve maand weer zwanger na keizersnede...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben Peggy en in juni bevallen van onze dochter Milena.
Ze is met een keizersnede geboren na een ruggeprik.
Nu ben ik bijna 6 maanden daarna waar zwanger geworden terwijl de gynaecoloog ons vertelde dat we het na 6 maanden weer eens rustig mochten gaan proberen om zwanger te raken.
Bij ons was het dus meteen raak.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn verloskundige zest dat de 2de zwangerschap voor mij nu een stuk zwaarder zal zijn omdat mijn lichaam eigenlijk nog aan het herstellen is van de keizersnede.
Ik heb af en toe wanneer ik op wil staan of in bed wil draaien een steek(niet pijnlijk maar vervelend) in mijn onderbuik.Vlk denkt dat dit het littekenweefsel is.
Wil iedereen die ook snel na een keizersnede weer zwanger was mij hun ervaringen en tips geven.
Dankjulliewel en alvast voor iedereen hier een heeeeeeeele fijne jaarwisseling.

Peggy

Peggy,

eerlijk gezegd vind ik het niet zo slim dat je verloskundige bij voorbaat zegt dat het een zwaardere zwangerschap zal worden. Ik denk namelijk dat er ook veel in het koppie gebeurd en dat als je bij voorbaat denkt dat het zwaar zal worden, dan wordt het ook zwaar. Niet dat je je dan aanstelt hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik denk dat we gewoon de neiging krijgen ons daar op in te stellen.

Even over mijn ervaring.

Tussen mijn meiden zit nog geen 16 maaanden, ik werd na 6 maanden ook weer zwanger na een keizersnede met complicaties. En eerlijk gezegd is dat de makkelijkste zwangerschap tot nog toe geweest. Ook ik heb nu steken in mijn buik gehad en dat terwijl de keizersnede ruim 7 jaar geleden was, bij mij is het dan geen litteken weefsel. Bij mij is het gevoel bij het litteken nooit meer teruggekomen. Er is dus een plekje buik dat altijd ongevoelig blijft.

Natuurlijk is iedere vrouw anders, dus wat voor mij geldt hoeft voor jou niet zo te zijn. In ieder geval zou ik gewoon lekker gaan genieten en niet bij voorbaat uitgaan van een moeilijke zwnagerschap. Laat het over je heenkomen.

Sterkte

Miep

Hoi,

Ik ben nu 27w3d zwanger van de 2e en dat is bijna 6 maanden na de geboorte van de 1e via een keizersnede, bij ons was het ook vlot raak dus net geen half jaar.
Ik moet zeggen dat ik ook in het begin wel steken heb gehad waar ik me zorgen over maakte, dat het litteken kon scheuren ofzo, maar ik heb er nu helemaal geen last meer van en volgens mijn verloskundige komt dat ook eigenlijk niet voor, hooguit tijdens de bevalling met sterke weeën, dan nog zeldzaam en heeft het weer niets te maken emt hoe lang het geleden is, die wond is heus goed dicht en dat maakt niet uit of het een jaar langer dicht is.
Ik zou ook maar gewoon genieten en je ziet vanzelf hoe je zwangerschap verloopt, die van mij is niet perse zwaar, beter als de 1e zelfs, dus je weet het niet!

Groetjes brenda

Terug
Bovenaan