na 5 jaar nog steeds niet zwanger

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal, ik zal me hierbij even voorstellen. Ik heet Marian en ben 35 jaar, getrouwd en we hebben 1 zoon van 5 jaar oud, Noah.
Ik lees al lang dit forum maar ik voel me effe weer klote wan t ben weer eens ongesteld geworden.
Al 5 jaar proberen we een 2e kindje te krijgen en steeds weer die teleurstelling, daar kan ik even niet meer tegen. Ja ook met een 2e kind voel je het verdriet even veel hoor. Natuurlijk zijn we blij met Noah maar het verlangen naar een 2e kindje is net zo groot. Wij kiezen niet voor de behandelingen in het ziekenhuis. Noah is ook op een natuurlijke manier gekomen en ik weet hoe dat gaat met al die onderzoeken, want die hebben we wel allemaal gehad. wat ik ook geen pretje vond. Wat ik wel heel vervelend vind is dat ik bij mijzelf voel als er bevruchting heeft plaatsgevonden. Maar steeds blijft het als het ware niet zitten. En ik weet dat ik zwanger kan worden, alleen het vasthouden lijkt een probleem. Nou ja ik werk aan mezelf in de natuurgeneeswijzen om dingen uit het verleden los te laten en ik probeer maar weer geduld te hebben, wat  helemaal niet meevalt natuurlijk.
Nou tot zover eerst mijn verhaal.

hey meid                

je bent hier welkom! ( al zou je hier liever niet zijn, wie wel) maar er zijn hier hele lieve meiden!!

kus kus

Hoi,  

Ik begrijp je helemaal hoor, ook ik loop al  drie jaar  gebeurtenissen te verwerken uit het verleden, een lang en ingewikkeld verhaal.
Door alle spanningen kreeg ik veel last van hyperventilatie en daar kamp ik nog steeds mee.
Vroeger sprak  ik nooit over mijn problemen, wou een ander mijn zorgen niet opdringen.  
Sinds ik  m'n man heb leren kennen heb ik langzaam aan geleerd m'n gevoelens te uiten en kan  nu  over mijn problemen praten maar helaas de mensen in mijn familie niet.
Helaas wordt ik nog regelmatig geconfronteerd met het verleden dus echt loslaten zal wel niet gaan.  
Je weet dat stress invloed kan hebben op het zwanger worden maar je kunt het niet altijd vermijden, ookal zou je het heel graag willen.
Ik hoop dat we  allemaal toch een keer geluk hebben hoor.

Liefs, Annet

Hallo Annet,

Ja het leven is niet altijd zo eenvoudig. Ik ben zelf heel bewust bezig met leven en eten. Mijn zus bijv is 37, rookt eet en leeft best ongezond, laat de pil staan en is zwanger.
Dat zijn frusterende dingen. Niet dat ik het haar niet gun hoor, maar ik ben al 5 jaar hard met mezelf aan het werk, qua zelfontwikkeling, met het goed in mijn vel kunnen zitten en zo iemand raakt gewoon zwanger. Zelf werk ik maar 1 ½dag per week dus dat valt ook wel mee en de rest ben ik er voor mijn zoontje. Dat vind ik ook wel belangrijk.
We blijven maar weer gewoon dooroefenen en ja de hoop geef je toch een beetje op hoor na 5 jaar, geloof me. Maar we moeten weer verder. Sterkte.

Terug
Bovenaan