Na 5 miskramen nu 6 weken zwanger

Hallo allemaal,

Dit is helemaal nieuw voor mij, maar ik heb zo gigantisch de behoefte om mijn verhaal even kwijt te kunnen.
Ik ben moeder van een zoon van 8 jaar en een dochter van 4 jaar. Al een hele tijd proberen mijn man en ik om zwanger te raken van een 3e kindje. Het zwanger raken op zich is geen probleem, maar om het te blijven wel. Ik heb tot nu toe al 5 miskramen gehad. Na een jaar "pauze" te hebben ingelast, ben ik nu ineens spontaan zwanger.......we zijn zo ontzettend blij. Maar toen kreeg ik twee dagen geleden ineens een bloeding. De angst sloeg me meteen om het hart, ik raakte volledig in paniek. Nou hebben we vanmiddag een afspraak bij de gyneacoloog, ik ben nog nooit van mijn leven zo zenuwachtig geweest, het moet gewoon goed zijn, anders geef ik het maar op denk ik. Dit is emotioneel gewoon echt te zwaar voor mij. O ja, de huisarts vond na inwendige controle, dat mijn baarmoeder te groot was voor 6 weken zwangerschap en nu vermoedt hij, dat ik waarschijnlijk vleesbomen heb en dat dan misschien ook de reden van al die miskramen kan zijn. Is er iemand van jullie die daar meer over weet?
Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Nano

Hoi Nano,

Heb (gelukkig) geen ervaring met vleesbomen. Wel met een miskraam helaas. Hoop dat het deze keer allemaal goed zal gaan! Kom gerust je verhaal hier vertellen of al waar je behoefte aan hebt.

Groetejs Ineke

hoi hoi,

Ook ik heb geen ervaring met vleesbomen, maar wil je wel heeeeeeeeeeeeeel veel sterkte wensen voor vanmiddag!! Zal voor je duimen dat alles goed is!! En anders geef de moed niet op, ook al zal je daar even niks aan hebben!!

Nou heel veel sterkte, en laat ons nog even weten hoe het is gegaan!! Zijn hier altijd wat lieve meiden paraat die je verhaal lezen en erop reageren (weet ik uit ervaring!!)

dikke knuffel Patricia

Hoi allemaal,

Nog maar net geschreven en nu al reacties, wat fijn om te zien dat er mensen zijn die naar je luisteren en met je meevoelen. Want ik weet niet hoe dat jullie vergaan is, maar na een paar miskramen is het voor de "mensen" al niet meer interessant en voelde ik me al gauw een zeur. Het zal allemaal wel niet zo bedoelt zijn en door de hormonen zit je ook altijd weer iets anders in je vel, maar toch heb ik dat zo ervaren. Maar goed, over 2 uurtjes kunnen we naar de gyneacoloog, ik stik zowat van de zenuwen, mijn lijf is echt op en top zwanger, maar datzelfde lijf heeft me ook al zo vaak bedrogen. Ik moet nog maar even iets zien te doen om me af te leiden, want anders worden dit nog 2 lange uurtjes. Zodra ik meer weet, zal ik het schrijven.

Groetjes aan iedereen van Nano

Hoi Nano,

al wat wijzer geworden? Pffff wat zalje in de zenuwen gezeten hebben. Wat ik wel weet is dat je met een vleesboom gewoon een gezond kind kunt krijgen hoor. Dat heb ik via via gehoord. Het moest wel met de keizersnee, maar de kindjes (2 inmiddels) maken het allebei heel erg goed! Hoop dat je met goed nieuws thuis komt.

Veel sterkte

Hi Nano,

Ik heb ook persoonlijk geen ervaring met vlees bomen maar er is wel iemand in onze vriendenkring die tot 2 x een mooi mensje op de wereld heeft gezet met vleesbomen (kind niet natuurllijk hihihi).

Wel is het na de 2e bevalling zo erg was geworden dat ze uiteindelijk de baarmoeder uit voorzorg hebben verwijderd (ook omdat haar kinderwens klaar was)

Ik geloof best dat het een oorzaak zou kunnen zijn afhankelijk waar het eitjes zich nesteld.
Veel succes,

Corina

Hi Nano,

Ik ben erg benieuwd hoe het gister gegaan is. Ook ik heb geen ervaring met vleesbomen en heb tot nu toe één mk  gehad. Nu ben ik ook weer zwanger maar het leek door bloedingen de afgelopen periode een aantal keer mis te gaan. Ik zou niet goed weten hoe ik daar mee om zou moeten gaan en dan vijf keer. Poeh echt heel zwaar. Ik hoop dat je dit geen zesde keer mee hoeft te maken.

Liefs,
Daantje

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer, ik kon het gisteravond niet meer opbrengen, mijn excuses voor diegene die misschien ook in spanning zaten. Er is heel wat op ons afgekomen gistermiddag bij de gyneacoloog. Na een inwendig onderzoek, blijkt er nog niks in mijn baarmoeder te zitten. Dit kan drie dingen betekenen:
1. Ik ben niet zwanger (maar test was toch echt positief, en ik voel me ontzettend zwanger).
2. Ik ben minder ver dan ik dacht, dat zou kunnen volgens de gyneacoloog.
3. Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Nu hebben ze gistermiddag nog bloed afgenomen, om de zwangerschapshormonen in mijn bloed te bepalen, hierover krijg ik vanmiddag nog de uitslag. Ik heb nog maar een heel klein beetje hoop, dat het goed komt, ik wordt hier zo onzeker van. Maar we mogen het nog niet opgeven, want het kan echt nog alle kanten op.
Het positieve nieuws, wat de gyneacoloog ons wel kon geven, is dat ik geen last heb van vleesbomen, dus dat scheelt weer.
Tot zover, ik hou jullie weer op de hoogte.

Groetjes van Nano

Terug
Bovenaan