na 6 maanden eidenlijk doorslapen voor ons de gouden tip, hoop ook voor anderen!!!!!!!!!!!!!!!!!









Dag beste moeders,

Na heelveel experimenteren is het ons eindelijk gelukt. Onze zoon slaapt door van 's avonds 1830/1900 uur tot 0630/0700 uur. Wij hebben met een paar fijne tips uit het boek, een tevreden baby, het een en ander verandert in ons dagelijkse schema met als resultaat dat we weer kunnen slapen.


Wij zaten in een domino effect. Onze kleine kreeg altijd nog nachtvoedingen dit omdat wij dan allemaal weer konden doorslapen met als gevolg dat hij zijn eerste fles om 0700 slecht dronk. (150 cc ongeveer ipv 200 cc) Dus dan begin je de dag al niet goed.

Daarnaast sliep hij veel over de dag verspreidt en na elke voeding. Het slapen hebben we ook aangepakt.
Zijn schema ziet er nu als volgt uit:

0700 uiterlijk fles 210 cc
0900-0945 slaapje (niet langer)
1100 fles 210 cc gevolgd door fruithap
1200-1415 uur slapen (niet langer)
1430 fles 210 cc
evt rond 1545 sapje
1600-1630 klein slaapje indien nodig
(EVT BIJ ERGE TREK 90 CC VAN DE FLES VAN 1800 UUR REST OM 1800UUR)
1715 voorbereiden badje
1730 badje
1800 uur uiterlijk fles 210 cc gevolgd door groente en danone start
1830-1900 slapen

De oplossing schijnt hem erin te zitten dat hij overdag voldoende drinkt en niet meer slaapt dan 3/3.5 uur per dag. En dan de langste slaap om 1200 uur. (bio ritme)

Het helpt bij ons super. Na 3 nachten doorpakken, want het is wel gewenning om 's nachts wakker te worden, slaapt hij door.Soms horen we hem wel kletsen maar heeft ons of de fles niet meer nodig om weer in slaap te vallen.

Ik hoop dat ik andere moeders hier mee kan helpen. Hebben jullie vragen dan hoor ik het wel.

Groetjes Celie

 
Hallo allemaal,
even een reactie van een moeder die het na 3 kinderen over het algemeen (ook nog steeds niet altijd) redelijk onder controle heeft: onze kinderen krijgen/kregen vlak voor ze naar bed gaan, dus ca 1-1.5 uur na de warme maaltijd nog een fles of bord (1 wilde met 9 maanden al helemaal geen fles meer drinken) pap! En alleen als die redelijk op is weten we bijna zeker dat de nacht prima is. Dit hebben we tot ca 2 jaar bij de 1e 2 volgehouden (nr 3 is 12 maanden).
Let ook goed op of ze het aan het eind van de nacht nog warm genoeg hebben. Stoken doen we ook niet in hun kamertjes, maar met nachtvorst doen we als wij naar bed gaan nog een dekentje(wol) over de benen (hij ligt in een lekkere warme slaapzak). Want als we het niet doen en de nacht is kouder dan verwacht (meer vorst of de koude oosten wind op zijn raam) dan slaapt hij duidelijk lichter, is dan 's nachts vaker wakker en wil dan ook niet meer zelf in slaap vallen.

Verder scheelt het ook per kind natuurlijk, maar wij hebben hier in elk gteval baad bij.

Ivonne
 
Leuk schema, mijn zoontje houdt uit zichzelf die tijden aan, grappig! Alleen drinkt hij nog wel een keertje 's nachts, maar hij is ook nog geen 4 maand.

Groetjes Charlene
 
Terug
Bovenaan