<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik vroeg me af of jullie rond de 6 maanden ook heel bewust aan het terugkijken waren op de periode tot nu toe. Ik merk de laatste dagen dat ik veel emotioneler ben en erg aan het reflecteren hoe ik het heb aangepakt.</p><p>Ons zoontje is erg happy en vooral thuis in zijn ritme heel tevreden. Slapen gaat nog niet goed, als in: na een beetje jengelen (of soms niet) valt hij in slaap maar wordt toch paar keer per nacht nog wakker. Ik merk dat ik hier bepaalde gevoelens bij heb.</p><p>ondanks dat ik ons mannetje altijd helemaal dood heb geknuffeld, heb ik nu het gevoel dat ik toch teveel naar anderen luisterde. Begon al bij de kraamhulp die slapen in eigen bedje stimuleerde. Nu denk ik: had ik hem maar vaker op mijn borst laten slapen, dat gaat zo snel voorbij.</p><p>of: mensen die zeiden dat we de baby in slaap moest laten huilen. Want anders kreeg je een verwend kindje dat niet zelf kon slapen. Wat heb ik me daar onzeker over gevoeld en heb dus regelmatig de baby in slaap laten huilen. Gelukkig nooit langer dan 5 of 10 minuten, en gelukkig greep ik bij krijsen vaak wel snel in (niet altijd want onzeker). Nu vraag ik me af waarom ik niet gewoon mijn gevoel heb gevolgd. Hij slaapt immers nog steeds niet door.</p><p> </p><p>vraag me af of jullie deze periode van reflectie herkennen? Of ben ik nu te emotioneel bezig? </p>