Na 6 mnd opnieuw zwanger

Hoi,hoi,
6 maanden geleden ben ik bevallen van een dochter. Het heeft echter lang geduurd voordat ik zwanger van haar raakte waardoor ik nu na 4 maanden pil weer ben gestopt om 2 redenen.
1 ik werd er niet goed van, had steeds pijn in de borsten bij verschillende pillen en veel pukkels. En 2. omdat het lang duurde hadden wij, mijn man en ik het idee iets eerder te stoppen want je weet maar nooit hoe lang het nu weer gaat duren.
Nu ben ik dus een aantal dagen overtijd en ga ik vanavond een test doen. Als ik zwanger blijkt te zijn is het natuurlijk van harte welkom, meer dan welkom, maar vraag ik mij af of het wel goed komt met de gezondheid van zowel de baby als mij. Wie heeft ervaring met kort achter elkaar kinderen krijgen?
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt dat je lichaam ook ongeveer 9 maanden nodig heeft om weer te ontzwangeren. Dus is het eigenlijk beter om niet eerder opnieuw zwanger te worden dan ná die 9 maanden. Maar ja als je nu wel zwanger bent dan heb je hier ook niets aan. Luister wel goed naar je lichaam, die heeft afgelopen 9 maanden ook heel wat te verduren gehad. Ben je straks wel zwanger, dan gefeliciteerd en gewoon weer genieten hoor. Het blijft uiteindelijk toch een wonder!!!!!
 
Nou oke je lichaam heeft wat tijd nodig om te herstellen voor de 1 duurt dit een half jaar voor een ander misschien wel een jaar. Maar wat geeft het? Het is ontzettend leuk zo 2 kids kort op elkaar, het zal even druk zijn maar als je wat verder bent zit er lekker heel weinig leeftijdsverschil tussen de 2 kids. Ik was met 10 mnd weer zwanger, en ik vind het echt niet zwaar! Mijn moeder kreeg 3 kinderen zo kort op elkaar. ( was steeds met 6 mnd weer zwanger) nou ze kon het prima aan, en het is supergezellig!!!
 
Ik heb tussen de kids 13 maanden zitten, en was dus ook zeer snel zwanger... na de eerste bevalling gaf ik borstvoeding, en naief als ik was dacht ik dat ik dan nog niet vruchtbaar was... na 4 maanden na de bevalling was ik alweer zwanger! de zwangerschap was hetzelfde als bij de eerste al was dit wel zwaarder, omdat ik al een baby had... voor de rest maakte het niets uit. Ik kreeg een kerngezonde dochter, het is eigenlijk beter voor je lichaam om te "ontzwangeren" 9 maanden, maar die vlieger ging bij ons dus ook niet op! Nu is de jongste bij ons 5 en ben ik inmiddels zwanger van de derde! en weet je? de bevalling ging een heel stuk sneller als bij nummer 1!

Succes hoor! Het is en blijft een wonder! Liefs Lucy
 
Tussen onze twee jongens zit net 14 maanden. De oudste is net twee en de jongste bijna 11 maanden en ik ben nu weer ruim 5 maanden zwanger. Allemaal niet helemaal zo gepland, maar zo gaat soms. Vantevoren zag ik er allemaal erg tegen op maar in de praktijk valt het reuze mee. Het is natuurlijk wel druk met twee van die apen maar ik vind het toch goed te doen. Ik zie nu ook niet meer zo op tegen de volgende, al vind ik deze zwangerschap wel wat zwaarder dan de vorige, maar ja dat ik ook niet zo vreemd natuurlijk. En wat dat ontzwangeren betreft: ik heb zo iets van als je lichaam er nog niet aan toe is om weer zwanger te raken, dan gebeurt dat vast ook niet. En inderdaad, bevallen gaat steeds gemakkelijker!

Laat je nog even weten wat de uitslag van de test is?

Joke
 
Nou meiden, ik heb gisterenavond een test gedaan en die was negatief, maar toch voelt het alsof ik zwanger ben. Ook ben ik nog steeds niet ongi, dus wacht ik nog maar even een aantal dagen en probeer ik dan opnieuw weer een test of zo.
Het is toch een wonder eigenlijk he? Ik vind het zo mooi. We genieten nu ook zo intens van onze dochter en zij krijgt er dan misschien snel een speelkamaraad bij. Nou ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor de reacties. Dat geeft mij rust. Tot horens.
 
Terug
Bovenaan