na 6 weken nog last van mijn onderwereld!!

Ik zoek eigenlijk een beetje steun voor mijn 'probleem'.

Ik ben 6 weken geleden bevallen met een knip en alhoewel mijn hechtingen zijn opgelost, heb ik echt nog enorm last.
Vooral met plassen brandt het heel erg.....ben ik de enigste???

gr mama van MD en JA

Ik heb geen knip gehad en gelukkig ook geen branderig gevoel. Ik heb alleen inwendig behoorlijk wat hegtingen gehad. Bij mij voelt het nog vervelend met sex... Het vervelende is dat het wat trekkerig aanvoelt waardoor ontspannen moeilijk is waardoor het weer trekkerig aanvoelt... (snap je, een soort cirkel) Ik hoop dat met wat meer oefening dit ook weer overgaat.

Maar 6 weken na je knip is ook nog niet zo lang geleden. Is alles al goed genezen? Dat het branderig aanvoelt klinkt toch nog als een soort wondje...

Hoi Hoi,

Heb ook flinke knip gehad, nu 9 weken geleden. Had tot week of 6 na de bevalling ook nog wel wat last, idd vooral met plassen en extra vloeien als ik veel gelopen had.

Dat branderige klinkt alsof je wondje toch nog niet helemaal goed dicht is, ondanks dat de hechtingen opgelost zijn (of lijken). Omdat er in je urine amoniak zit, hoef je maar een heel klein sneetje te hebben of je voelt t branden.

Bij mij hielp volgende: bidon of halve-liter spa-flesje naast de WC zetten en daarmee naspoelen na elke plasbeurt. Of als het ook tijdens t plassen brandt: water mee laten lopen terwijl je plast. Klinkt raar en voelt in begin vreemd, maar t werkt echt!

Veel succes en sterkte!

Esther

Dag mama van MD en JA,

wat vervelend zeg en pijnlijk!
Dat gevoel van het plassen en die hechtingen vergeet ik nooit meer, bah bah bah.
Echter was het bij mij wel over na 2 weken omdat ik alleen  ingescheurd ben.
Het klinkt daarom als of er iets nog niet genezen is en ik denk dat het met een week of 6 toch wel genezen moet zijn.
Bij mij hebben we een stukje vergeten te hechten en daar heb ik langer last van gehad. Nu zit er een soort knip in mijn schaamlip.
Daarom zou ik als ik jou was (hoe genant dan ook) toch even langs de huisarts gaan of bij de verloskundige op 'na bezoek'. Straks geneest er iets niet goed.

Sterkte!

Nou ik ben erachter hoor!

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest voor de nacontrole en wat blijkt: ik heb wild vlees......mijn wond is dus niet gewoon dicht gegaan, er heeft zich wild vlees gevormd en daardoor blijft het nat en geneest het niet verder. De ' overkant'    daarvan is geirriteerd om dat het door dat wilde vlees nat blijft.
Daarom is het dus zo pijnlijk om te plassen.

De arts heeft de knip nu aangestipt (......grgrgrrrr dat doet dus ff zeer; eerst niet maar later wel) en ik heb zalf voor de andere kant mee gekregen.
Volgende week gaat ze het weer aanstippen.

Maar al met al heb ik dus wel begrepen dat dit vaker voorkomt en gelukkig wel helemaal over zal gaan........

gr mama van MD en JA

jeetje wat balen zeg. maar goed je weet nu waar het vandaan komt en het is dus te verhelpen met aanstippen en zalf. bij alles wat pijn doet gewoon weer even aan je bevallings pijnen denken, dan valt al het andere vanzelf in het niet.

Dank jullie wel voor de steun!!

Ik moet zeggen dat ik als ik deze complicatie niet had, toch voor een vaginale bevalling zou gaan.
Vooral omdat dit voor je omgeving en je eigen betrokkenheid de eerste weken heel fijn is.....het ongemak van de eerste weken die je van onderen voelt wordt met de dag beter, dus dat is dan de prijs.....

Echter de nasleep is nu veel groter en dat is wel jammer....inderdaad gewoon dikke pech.

gr mama van MD en JA

Terug
Bovenaan