Na 7 rondes ineens onregelmatig???

A

Anoniem

Guest
Hoi, ik ben Ellepel 27 jaar en eind december gestopt met de pil na zo'n 10 jaar. Ik zit in ronde 7 en ineens word ik onregelmatig. Wie heeft dat nog meer meegemaakt??

Voordat ik aan de pil begon was ik super regelmatig (28 dagen), dus verwachtte dat gewoon weer op te pakken. Hierbij mn verloop:
ronde 1: 26 dagen
ronde 2: 33 dagen
ronde 3: 28 dagen
ronde 4: 28 dagen
ronde 5: 29 dagen
ronde 6: 27 of 29  dagen (duivels kwamen pas na 2 dagen echt door)
ronde 7: 25  dagen (of 23, ligt er aan welke dag je van ronde 6 pakt)

In ronde 345 heb ik getemperatuurd en een eisprong is duidelijk te zien. Door temperaturen ben je er ontzettend mee bezig, dus ben er mee gestopt. Nog geen ovutesten gebruikt, maar heb ze nu wel direct besteld.

Ik snap er echt niks van, zou ik nog aan het ontpillen kunnen zijn??? Wie heeft dit ook meegemaakt?

-x- Ellepel

Hoi Ellepel,

Ik heb dit ook, ik ben in augustus gestopt. Ik ben overigens 15 jaar aan de pil geweest en voor die tijd was ik ook niet regelmatig.

Mijn rondes verliepen als volgt: 28, 28, 29, 25, 27, 27, 27, 30, 25, 28 en 28. Nu lijkt er weer een hele korte van 25 dagen aan te komen want ik heb m'n ei al op dag 10 (!) gehad, veel vroeger als normaal (normaal is bij mij na een dag of 12). Bij mij lijkt het alsof zowel het aantal dagen voor ovulatie als het aantal dagen na ovulatie steeds verschillend is. Er valt weinig pijl op te trekken. Ik gebruik altijd ovulatietesten in combinatie met temperaturen (ovutesten om vast te stellen dat het zover is en temperatuurstijging om vast te stellen dat het voorbij is).

Ik kan je geen advies geven, maar als je eraan twijfelt of je cyclus "goed"  is, zou ik 's met je huisarts overleggen. Ik wilde alleen even laten weten dat je niet de enige bent.

Ik heb zelf het idee dat ik in ronde 3 volledig "ontpilt" was, die eerste 2 ronden leken mij teveel op de invloed van de pil. Wij zijn inmiddels doorverwezen naar de gyn en morgen is onze eerste afspraak.

Groetjes, Esk (12 ronden, 1e kindje)

Hoi Esk, dank voor je reactie! Ergens fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, maar natuurlijk onwijs klote voor jou. Poe, morgen naar de gyn. Zie je er tegen op, of ben je eigenlijk wel blij? In ieder geval veel succes!

volgens mij noemen ze dit niet een onregelmatige cyclus hoor!
volgens mij moeten de rondes dan veel grotere verschillen hebben....

groetjes Carina

Bij mij is er geen pijl op te trekken. Ben sinds de geboorte van mijn zoontje vorig jaar niet meer aan de pil.
De ene keer 68 dagen, dan 40 dagen en heel soms 30 dagen maar meestal rond de 50/60 dagen.

Hoi Ellepel,

In reactie op je vraag of ik er tegenop zie: Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant niet.

Ik vind het een opluchting dat we de stap genomen hebben, op deze manier wordt straks in ieder geval e.e.a. uitgesloten (of bevestigd). Het moeilijkste was de stap naar de huisarts. Nu ben ik gewoon blij dat er naar ons gekeken wordt zodat we de kansen op een kindje het grootst kunnen maken.

Soms kunnen kleine dingen de oorzaak zijn en daar hopen we dan maar op en wie weet, misschien gebeurt het nog spontaan. Ik zie geen reden waarom dat niet zou kunnen, het is vooral de leeftijd (beiden 31) die ons heeft doen besluiten nu de stap naar de gyn te nemen. Het zou zonde zijn als we straks 2 jaar 'vergooien" met proberen, terwijl er aanwijsbaar iets niet helemaal goed is. Dan hebben we echt tijd verspeeld. Hoe vaak je niet hoort dat dingen "simpel" te verhelpen zijn door bijvoorbeeld een cyclus regelmatiger te maken of verstopte eileiders te ontstoppen... aan de andere kant kan het natuurlijk ook iets "ergers" zijn, maar ja, ik weet het liever dan dat we het niet weten. Gemengde gevoelens dus en het is best een emotionele aangelegenheid. Het accepteren dat er misschien hulp nodig is, was niet makkelijk, we hadden het liever anders gezien. Maar goed, dat zal ieder stel dat deze stap maakt zo voelen, denk ik.

Veel succes in ieder geval!

Groetjes Esk

Hoi Esk, hoe is het vandaag gegaan? Hopelijk niet te zwaar.

Ik zou zelf ook graag al naar de huisarts gaan, maar ronde 7/8 is gewoon te vroeg. Bovendien ben ik 27 (mn partner 35), dus wat dat betreft ook geen reden.

Ze zouden eigenlijk, net als een zwangerschapstest en ovutest, een test moeten maken die stellen thuis kunnen doen om te kijken of ze voldoende vruchtbaar zijn. Als je dan direct al weet dat er iets niet klopt, heb je tenminste niet continue teleurstelling en onzekerheid. En als je wel vruchtbaar bent en het lukt niet direct, weet je dat je gewoon nog even moet wachten.

Nou, ik hoop dat er bij jullie iets 'simpels' is, wat snel opgelost is. En dan binnenkort een positieve test!

-x-

Terug
Bovenaan