na aanleiding van topic stomverbaast

A

Anoniem

Guest

Daar zegt een mama dat een dietist weer voorschrijft wat wel en niet goed is qua broodbeleg en op het cb zeggen ze weer wat anders.

Nu vind ik dat met meerdere dingen zo. Bijv: Hier (achterhoek)  zeggen ze dat je pas met vaste voeding mag beginnen vanaf 6maanden en in Ede zeiden ze tegen me vriendin dat ze rustig met 4 maanden kon beginnen. Nou als jullie het nog snappen.

Maar dat is ook zo met de kraamzorg. Hier mag je bijv geen zeiltje in bed leggen en bij een vriendin in friesland moet t hadden ze gezegd. En ze moest flanellen luiers hebben nou ik niet hoor. Ze waren voor in bed zeiden ze dus ik vraag me af waarvoor dan.

Maar goed dat zijn een paar voorbeelden en zo zijn er waarschijnlijk een heel stuk meer.

Ik vind alleen wel dat ze gewoon 1 lijn moeten trekken in het hele land want zo klopt er niks van. En als een vriendin eens iets vraagt en ik zeg hoe het hier gaat dan zegt ze van nee hoor dat moet zo dan weet ik ook niet meer wat er klopt.

Wat vinden jullie hier van?

xx Elly

( sorry voor het lange verhaal en ik hoop dat jullie eruit kunnen komen haha)

Weet je, ik zie het cb als ervaringsdeskundige maar niet als degene die voorschrijven wat ik wel en niet met Lukas moet doen. Ze hebben soms hele goede adviezen, soms minder goede. Maar het zou idd wel leuk zijn als ze een lijn trokken

Ik bekijk het zo: Gaat mijn kind er aan onderdoor als ik de ene soort luiers gebruik ipv de ander? Zo nee, dan mag ik het zelf weten.
Als het nou een kwestie is van leven of dood, oke, dan moeten ze één lijn trekken, maar over alle andere dingen zou ik gewoon zelf na blijven denken.
De eerste weken nam ik klakkeloos over wat de kraamhulp had gezegd (zelf niet zo sterk in de schoenen, je weet het ook allemaal niet, dus wel zo handig als een ander het je verteld). Maar ik kom steeds meer weer op m'n eigen benen te staan en ga dus ook lekker steeds meer m'n eigen gang. Natuurlijk alles het beste voor mijn kleine, maar wel voor zover het naar mijn mening goed is.
Liefs Nelleke

Ik zie het cb hier juist helemaal niet als ervaringsdeskundige, want er zitten hier alleen maar van die vrijgezelle tantes die zelf geen kids hebben. En dus ook geen ervaring! Vind dat ze hier veel te veel uit gaan van de theorie, terwijl de praktijk voor elk kind weer anders is!

Bij mij gaat op het cb dus het meeste het ene oor in en het andere weer uit.

Hoi,

Ik kan me ook zo ergeren aan de verschillen per bureau. Ben net verhuist nou dan merk je het echt hoor. Je zou toch denken het is een overheidsinstelling dus alles zou het zelfde moeten zijn, maar nee hoor. Ik luister en knik netjes ja en doe dan wat mij goed lijkt en waar mijn kind het goed bij doet. We maken er wel grapjes over. Volgende keer gaat oma, ik heb echt geen zin om iedere keer daar een paar uur vrij voor te nemen en met oma gaat het ook prima.

Wat mij het meest opviel de laatste keer was dat ze in deze plaats een ouderwetse weegschaal gebruikte en ja Tess ligt al niet stil en wil alles pakken dus hoeveel ze nu echt weegt??? In mijn vorige woonplaats hadden ze een digitale en Tess kon nergens aankomen, ideaal, had er dus meer vertrouwen in... maar goed we moeten het er mee doen.

Trek het je niet aan en volg je gevoel!

Groetjes Nands

Een lijn per stad zou al een hele verbetering zijn!
Ik krijg hier hele andere adviezen als een vriendin van mij (haar dochtertje is een week ouder)! Soms vragen wij allebei hetzelfde en ik sta er altijd weer versteld van wat het "advies" is. Dan gaat het vaak over voeding.
Ik denk dat vele wijkverpleegkundige die al langer op het CB werken ook natuurlijk een stukje eigen ervaring hebben opgebouwd wat ze proberen over te brengen op de ouders.
Ik zie het ook als advies, niet als "moeten" doen.

groeten

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan