na alle ellende ook dit nog

Hallo,

Vandaag het nieuws gekregen dat het ziekenfonds de rekening van mijn dochter niet vergoed. het is een bedrag van bijna 2.000 euro, hoe moet ik dit in godsnaam betalen? We hebben het al niet zo breed!

Eerst zei het ziekenfonds dat ze het wel vergoeden, nu weer niet.
(Mijn dochter heeft na de geboorte  een maand in het zhs gelegen, twee operaties ondergaan en tenslotte overleden na 31 dagen)

Ik ben erg geschokt en voel me een beetje wezenloos. Na alle ellende, na een zware zw, na haar ziekte en overlijden krijg ik dit. Alsof het niet genoeg was.
Het zal wel even duren voordat het doordringt. Maar ik vraag me voortdurend af: waarom? ik wil het graag begrijpen. Waarom zoveel ellende?

Hallo,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zo voelt.

Ik wil je heel veel sterkte wensen...

En wat de verzekering betreft vraag aan iemand of die het voor je uit
kan zoeken of ze wel of niet terecht zijn,als je er zelf geen kracht voor hebt...Misschien kan je het wel in termijnen betalen of kan je het misschien kwijt gescholden worden... ik weet het niet maar wie weet....

Hou je goed en nogmaals heel veel sterkte...

Liefs Meta

Hoi siraa,

Wat vresellijk voor je, dat je dan nu nog een rekening krijgt toegestuurd.
Zijn dat dan kosten die niet met de geboorte van je dochtertje hebben te maken.( ken niet precies jou verhaal)

Mijn zoontje heeft ook   10 dagen op de intensive care gelegen en uiteindelijk ook overleden, maar we hebben nooit een cent hoeven te betalen. Ja, alleen de telefoon rekening maar goed dat is logisch.En dan zijn wij ook alleen maar basis verzekerd bij het ziekenfonds.

Ik hoop voor je dat ze een fout hebben gemaakt, 2000 euro is veel geld.

Sterkte ermee!!

Groetjes Meintje

Ja, weet je wat het is, ik woon in Belgie en hier moet je een deel van de ziektekosten zelf betalen. Je kunt wel een aanvullende verzekering nemen, hebben we ook gedaan, maar door een gemene clausule vallen we er niet onder.

Hier in Belgie zijn ze zeer gierig met informatie naar de klanten toe, er is een uitzondering, maar ze weigeren die te zeggen, ze ontkennen dat er een uitzondering is enz.

Ik zal moeten nagaan of deze niet kan worden kwijtgescholden, maar ik ben zeer bang van niet.
Mijn man gisteren verteld, die was ook even sprakeloos.
Echt, wat wij al niet hebben meegemaakt, en dan nu dit.

Onze dochter is nu bijna 7 maanden overleden, maar ik ben er nog steeds niet overheen.

Groetjes, Sira

hoi siraa
alsnog gecondoleerd met het verlies van je kindje.
tuurlijk is ht moeilijk om zoiets te verwerken. het zal lang duren maar vergeten doe je het nooit. het is toch een deel van jezelf wat je kwijt bent geraakt.
uiteraard weet ik niet hoe het in belgie is, maar in nederland zijn ze wettelijk verplicht om iemadn ziekenfond te verzekeren, weet natuurlijk niet wat de inhoud is van die 2.000 euro. wat er niet vergoed word. maar ik zou er werk van maken. hopelijk heb je daar de kracht voor. en vraag ander je tussenpersoon hoe en wat.
het is toch te belachelijk voor woorden eerst wel vergoeden en dan zeggen van ooo nee toch niet.

meid ik wens je heel veel sterkte toe.

Terug
Bovenaan