Na anderhalf jaar nog niet gelukt, ervaringen en tips ?

Hallo allemaal,

Ik ben anderhalf jaar bezig met zwanger worden van een tweede. Bij de eerste was het gelijk raak…
Klinkt iemand dit bekend ?
Elke maand is zwaarder en ben er veel mee bezig. Ik probeer vanalles, neem maca, ontspannen, yoga, meditatie, granaatappelsap. We klussen goed rond de eisprong… maar toch elke x een negatieve test.

Mijn vraag is… lukt het misschien niet omdat ik er teveel mee bezig ben? Dat is wat iedereen tegen mij zegt..
ik houd sinds kort ook m’n temperatuur bij met daysy. Ik voelde op 14 maart mijn eisprong. Daar zie ik oook een verhoging, maar daarna gaat hij even naar beneden en weer omhoog op 18 maart en dan blijft die hoog. Is dan 18 maart de eisprong pas geweest? Dacht echt dat ik hem voelde op 14 maart.
Vanmorgen getest ben nu 4dpo en dit was Omo wit…. Heb deze maand ook helemaal geen symptomen terwijl ik andere maanden vanalles voel… ik weet dat je niet vroeger moet testen dan je nod maar ik wordt echt gek van de onzekerheid.

Iemand tips en ervaringen?

Sorry hoor even van mij afschrijven..

Hoi. Wij zijn na 1.5 jaar naar het ziekenhuis gegaan.
Wachten is lastig en je merkt idd dat je er veel mee bezig ben. Mensen die zeggen dat je het los moet laten, die snappen niet dat de wens zo groot is, dat het altijd wel in je hoofd blijft spoken. Goedbedoeld advies natuurlijk, maar helpt niet.
Als het al een paar dagen na je nod is, kan je mss zondag weer testen? Of heb je erg veel stress of iets anders? Daardoor kan je menstruatie ook later komen. 

Hi, heb je al ovulatie testen geprobeerd? je hebt ze ook met 3 meest vruchtbare dagen.
Ik ben na 1,5 jaar ook eindelijk zwanger nu 6 weken dus nog even afwachten hoe alles loopt en inderdaad dat zeiden ze ook tegen mij maar als je iets graag wilt moet je er alles aan doen is mijn mening.
Ik sta op de wachtlijst voor ivf intake die wachtlijst bij leiderdorp is 5 maanden.
verder heb ik allerlei onderzoeken gehad chromosoom, bloedstolling, inwendige echo en zo nog een paar, het hele pakket zegmaar, mijn advies begin er vast aan het kan geen kwaad.
en oefenen om de dag ipv elke dag maakte deze maand bij het verschil tijdens mijn ovulatie.
Geen stress, niet roken en of alcohol drinken, gezond eten en supplementen innemen en je omringen met positieve mensen.
you got this girl! 

Hoi,
Hier ook al 21 maanden bezig ondertussen, wel voor de eerste. Wij zijn na 13 maanden naar de gynaecoloog gegaan en alles is bij ons onderzocht. Niets aan de hand, dus onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Wij zijn doorgegaan naar een kliniek voor IUI, daar waren ze echt verbaasd dat het nog niet gelukt was. Maand 19 eerste echt IUI met Tamoxifen, helaas niets geworden. We hadden die maand ook gesprek in het ziekenhuis en mochten toen daar door met IUI en als nodig over op IVF. We hadden besloten dat we graag in het ziekenhuis verder zouden gaan, maar waren vergeten dat zij nog een sample nodig hadden, dus 1 maand rust gehad. Nu in maand 21 IUI met injecties gehad en nog heel even wachten op testdag..
Het is elke maand zwaarder om positief te blijven. Toch probeer ik het wel, door afleiding ben ik er iets minder mee bezig. Ik probeer me bijvoorbeeld op vakantie te focussen, daar leuke dingen voor uitzoeken. Wij wonen tijdelijk in het buitenland dus veel afspreken met vrienden gaat wat lastig, maar dat zou ik wel aanraden ook. Probeer lekker bezig te blijven, ga een fotoboek maken, een grote puzzel oid. Je zult er altijd aan blijven denken, het kan gewoon niet anders. Ik heb ook heel vaak de opmerking, je moet er niet te veel mee bezig zijn, gekregen. Een van die mensen is nu net zelf begonnen en kwam meteen terug op die woorden... daar was het gelukkig voor hen meteen raak. Maar ze gaf toe dat die twee weken echt hel zijn. Dus het is echt niet gek dat je na zoveel maanden er echt mee bezig bent.
Doordat ik nu in een traject zit doe ik zelf geen ovulatietesten meer of temperaturen, ik moet zeggen dat dit wel rust geeft. Maar ik weet natuurlijk zeker dat de timing goed is door alle echo's? Je moet vooral kijken of het je zelf meer rust geeft om wat zekerder van je ovulatie te zijn. 
Ik hoop vooral dat je gewoon snel positief mag testen!!

Terug
Bovenaan