Na avondfles geen diepe slaap

Vraagje voor de ouders hier. Mijn zoontje is 17 weken en slaapt prima, alleen sinds aantal dagen maken we hem wakker(op advies van andere) en geven hem papfles rond 23 uur. Enige nadeel hij komt hierna niet meer in ze diepe slaap. Als we hem niet wakker maken dan slaapt hij tot uur of 04 04.30 uur. Geven hem dan de fles en door werk wordt hij rond 07.30 wakker gemaakt en krijgt dan ze 1e onbijt fles hihi. Ik overweeg weer gewoon te stoppen met hem wakker maken ben nu de hele nacht met hem bezig.
 
Hoi! Zou ik doen ja! Wij hebben ook een tijdje nog een fles om 23 uur gegeven, maar dat zorgde hier ook voor onrustige nachten. Nu laten we hem liggen en zien we wel Hoe laat ie komt. Vaak is dat ergens rond 6-8 uur. We geven soms nog een fles rond 23 uur, als zijn laatste voeding rond 16-17 uur was. Want hij gaat wel echt elke avond tussen 1830 en 20 uur naar bed!
 
Wat je kunt proberen is de een na laatste fles de papfles te maken. Gaven jullie daarvoor ook een gewone fles om 23:00? Anders die sowieso gewoon weglaten..
 
Idd gewoon mee stoppen, wij hebben onze dochters nooit wakker gemaakt. Ik liet ze zelf bepalen wanneer ze honger hadden, vond het ook gewoon zielig om ze om 23u uit hun diepe slaap te trekken.
Soms sliepen ze door tot 5u, soms kwamen ze al om 1u voor een fles. Ik vond het allemaal prima. Dus lekker mee stoppen als het voor jullie niet werkt zo!
 
Dankjewel voor jullie reactie.
Hier kan ik wel iets mee.
Onze laatste fles voor luuk is tussen 18.45 en 19.30. Soms als hij onrustig is geven we hem net voor t eten klein flesje dat hij wat rustiger en gezelliger is haha. Ze fles erna was geen papfles wat we gaan proberen nu wel te doen. Dat is zijn 4e fles. We maakte hem nooit wakker. Alleen wat we wel doen als hij snachta komt na 04 uur dan geef ik hem een minder grote fles, want als we de dag starten voor werk wil ik wel graag dat hij goed gegeten de deur verlaat. Als hij voor 04 uur komt geef ik hem uiteraard wel ze grote normale fles. Hij drinkt daardoor niet elke dag 5 goeie flessen. Maar goed hij is vrolijk groeit goed plast goed, denk dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken. Fijn dat jullie hier me even mee geholpen hebben
 
Doen wij precies zo bij onze dochter van 18 weken. Door de papfles rond 1800/1830 te geven en om 7 uur gaat ze naar bed slaapt ze tot 6/7 uur. Als ze ‘s nachts wakker wordt inderdaad klein flesje (gelukkig al een tijd niet gehoeven!) en om 7 uur de dag beginnen :)
 
Terug
Bovenaan