na bbz weer zwanger

ik ben Ruby, heb  in mei  een bbz gehad en geopereerd, eileider verwijderd.
vooral psychisch heb ik hier enorm veel last van gehad, en de angst dat het niet meer zou lukken met 1 eileider.
ik heb vandaag mijn eerste echo gehad, nu 7 weken zwanger, en jahoor keurig in de baarmoeder en het hartje klopte al!   de gyn. kon ook zien dat het eitje in de rechter eierstok gesprongen is, dus aan de kant zonder eileider. het eitje is dus via mijn buik naar de  linker eileider gegaan, dit is echt heel bijzonder...
en het is na 4 maanden alweer gelukt.
ze zei dat het vast een kindje wordt met een hele sterke wil.... ha ha

ik hoop dat degene die ook een bbz gehad hier wat kracht uit putten, blijf erin geloven het komt echt goed!

groetjes Ruby

Wauw wat een suc6 verhaal en wat geeft het mij goede hoop!!! Heb ook een bbz gehad en ook een rechtereileider moeten laten vewijderen!!! Heb deze maand ook een eisprong rechts gehad maar denk dat mijn ongi er wel aan zit te komen. Mijn gyn zei al dat het wel eens voorkomt maar een hele kleine kans!
Wat super voor jullie!!
Geniet ervan.

Gr.
ineke

Hé Ruby,

Gefeliciteerd zeg!
Ik heb in april een bbz gehad (vruchtje en eileider zijn weggehaald) en een paar weken geleden helaas een miskraam (voor 80-90% zeker een miskraam en geen bbz omdat het hcg-hormoon zo snel daalde).
We hebben weleens gelezen dat het kon dat de andere kant het over gaat nemen. Aan de gynaecoloog hebben we gevraagd of dit klopt. Hij zei dat het beschreven staat, maar dat hij het niet durft te zeggen.
We gaan er weer voor, maar is wel weer spannend allemaal!
Hoe kunnen ze trouwens zien  dat het van je andere kant komt?
Wel apart! Knap dat je lichaam dit weer zo oppakt aan de andere kant.

Groetjes!

Hoi Ruby,

Wat fijn voor je dat je weer zwanger bent na een bbz. Ikzelf ben twee weken geleden geopereerd omdat ik een bbz had. Dat terwijl ik niet eens wist dat we zwanger waren. We waren wel met de pil gestopt. Beetje raar verhaal is hoor. Ik vloeide al een paar weken en was ook erg moe, pijnlijke borsten. Maar ik dacht dat het door de pil kwam. Langs de huisarts geweest, was een arts-ass, die zei dat het normaal was dat ik vloeide na het stoppen van de pil. Snel hierna kreeg ik op mijn werk enorme pijn in mijn buik. Klapte dubbel van de pijn. s nachts werd dit erger, naar de huisartsenpost geweest en zeiden dat het waarschijnlijk mijn dikke darm was. De volgende morgen naar een andere arts, want die arts-ass vertrouwde ik niet meer, en die deed inwendig onderzoek. Ze vertrouwde het niet en stuurde me door naar de gynecoloog in het ziekenhuis. Daar vonden ze in mijn bloed zwangerschapshormoon. Schrokken we natuurlijk wel van. Ergens was ik wel blij maar de gynecoloog zei dat de kans op een gezonde zwangerschap erg klein was. Zaterdag en maandag weer naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken lom te kijken of mijn hormoon daalde of steeg. Hij was elke keer een klein beetje gestegen. Toch gingen ze van een miskraam uit omdat ze op de echo's geen teken van leven zagen in mijn buik. Op dinsdag kreeg ik thuis weer enorme buikpijn. Gelukkig belde net mijn eigen huisarts en die kwam langs. Vertrouwde het ook niet en die zei als het niet te houden was we naar het ziekenhuis moesten gaan. Rond 18 uur waren we in het ziekenhuis en om 21 uur lag ik op de ok. Schrikken toen ze zeiden we nemen je op en gaan een kijkoperatie doen. Uiteindelijk zat het vruchtje op mijn eileider. Ze hebben hem gelukkig kunnen behouden. Nu gaat het wel weer maar soms pieker ik toch hoe het was geweest als alles goed was gegaan. We hebben een gezonde meid van 18 mnd maar toch. Nu even rustig aan doen en dan gaan we weer voor de tweede. Hoewel we er op tijd bij waren voelt het toch al een verlies. De angst zal wel weer terug komen als we straks weer zwanger zijn, daar maak ik me een beetje zorgen om. Maar we blijven onder controle van de gynecoloog. Gelukkig maar. Sorry, mijn verhaal is wat lang geworden, maar wilde het even kwijt..

Ruby, ik hoop dat je een beetje van je zwangerschap kunt genieten!!

Groetjes Jessica

Terug
Bovenaan