na bloedverlies echo gehad en korter zwanger dan verwacht

Hallo,

Ik had op 15 oktober een positieve zwangerschapstest en ben 6 september voor het laatst ongesteld geweest.
Ik heb vanaf de positieve test steeds last van licht bruin/roze verlies.
Gisteren kreeg ik daarom een echo om te kjken of de zwangerschap goed was.
Ik was dus 8 weken geleden voor het laatst ongesteld geweest.
Met de inwendige echo zag de vk eerst niets maar zij was niet zo ervaren zei ze.
Er kwam een ervaren vk. bij en zij zag een vruchtzakje met een vruchtje en een kloppend hartje.
Alleen was het nog zeer pril, ze kon nog niet echt een uitspraak over de zwangerschapsduur doen.
In de baarmoeder was niets te zien voor het bloed en bruin verlies dus dat is waarschijnlijk van mijn baarmoedermond.

Nu moet ik weer 3 weken afwachten en dan weer een echo.
Het kan zijn dat het niet goed gaat of dat ik gewoon minder lang zwanger ben.
Maar ik had toch op 15 oktober een positieve digitale test.

Wie heeft dit ook meegemaakt

Hoi Buzz,

ik heb hetzelfde op dit moment. Ben 14 augustus voor het laatst ongesteld geworden. Ik heb altijd een lange cyclus (35 tot 37 dgn), dus voor het eerst getest op dag 38. Die test was negatief. Toen ik 5 dagen later nog niet ongesteld was weer een test gedaan (dag 43). Die was licht positief. Omdat ik pas zo laat positief testte was ik er zelf al vanuit gegaan dat ik een stuk minder ver was dan dat de datum van m'n laatste menstruatie deed vermoeden.
Bij de eerste echo ('8 weken') was het dan ook even zoeken. Het bleek inderdaad een hele jonge zwangerschap  te zijn.  Gelukkig al wel een kloppend hartje gezien, dus zou dan zo rond de 6 weken zijn waarschijnlijk.
Twee weken later heb ik nog een echo gehad. Toen is de termijn vastgesteld; 7 weken en 6 dagen.
Grappige is dat ik daarna terug ben gaan tellen en dat toen bleek dat de (2e) test al positief was op dag 26.  Eigenlijk al heel vroeg. In plaats van op dag 43 testte ik dus op dag 26 positief en dat is een verschil van 17 dagen! De natuur zit soms maar raar in elkaar, maar dat kan me niets schelen. Als het maar goed blijft gaan deze keer!

Hoop voor je dat je over 3 weken weer een goede echo hebt. Blijft altijd weer spannend.

Groetjes,
Margrethe

ik heb begrepen van mijn verloskundige dat er tussen de bevruchting en de groei van het kindje een periode van soms wel 2 weken kan zitten

dus dat je op dag 1 bevrucht bent, maar het pas op dag 12 begint emt ontwikkelen

ik weet er verder niet echt iets vanaf, maar het schijnt wel normaal te zijn...

Hi,

Ik heb hetzelfde gehad, maar dat liep helaas minder goed af.
Nu is een kloppend hartje in het algemeen altijd een goed teken.

Er is mij idd ook uitgelegd dat er soms een vertraging in het innestelen kan zitten. Ze weten dat door IVF behandelingen, dan staat de dag van bevruchting vast, maar ook in die gevallen liepen sommige termijnen achter tot een week of 2....

Ik duim voor je dat je over een paar weken goed nieuws zult krijgen.

Groetjes,

Nina

He Buzz,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik heb in een boek gelezen dat het vruchtje een aantal dagen kan "rusten" voordat het pas begint te ontwikkelen. In dat geval ben je dus minder lang zwanger dan jezelf denkt. Een kloppend hartje is een heel goed teken, de kans op een mk daalt dan toch al behoorlijk.
Overigens is het bij zulk een vroege echo ook heel moeilijk om te berekenen hoe lang je zwanger bent. De echoapparatuur heeft ook een meetafwijking en zeker als het vruchtje nog erg klein is, kan daar wel bijna een week verschil in zitten.

Bij onze echo van 7,5 week was ik volgens de meting 5 dagen minder lang zwanger dan ik dacht, met 9 weken was het  4 dagen en met 11,5 weken zat de meting precies op de termijn die ikzelf in het begin al dacht (wist namelijk precies wanneer mijn eisprong geweest was). Het kan dus nog enorm varieren.

Waarschijnlijk kunnen ze bij jouw volgende echo veel beter meten hoe groot jullie wondertje is en zul je wellicht dan weer wat langer zwanger zijn ;-) Ik zou me als ik jou was dus nu geen zorgen maken. Geniet maar lekker van je zwangerschap!

groetjes,
Dionne

Terug
Bovenaan