na borstvoeging nog niet ongie geweest

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik ben rond de kerst begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Mijn zoontje (09-10-2005)krijgt alleen nog in de nacht en de eerste voeding de borst.
Weet iemant wanneer je dan weer ongeveer ongie word??
Het is wel een paar keer verkeert gegaan met de sex. En ik heb zins een paar dagen echt zo,n gevoel dat ik ongie moet worden maar ik heb ook heeel veel afschijding een andere kleur dan normaal zin,s deze week.
Ik heb wel anderhalfe week geleden een tesr gedaan maar niet zwanger,maar toen had ik dit nog niet.

heeft iemant dit ook wel een meegemaakt of komt het bekent voor??
maar ik ga volgende week een test doen.

groetjes vannie

Hoi,

Verhaal komt bekend voor. Ik ben bij mijn eerste kindje in mijn hele borstvoedingsperiode niet ongesteld geweest. 1e zes maanden heb ik volledig gevoed, daarna afgebouwd naar 2 en uiteindelijk 1 voeding. Pas een maand nadat ik helemaal was gestopt (mijn zoontje was toen 8,5 maand) werd ik voor het eerst ongesteld.

Maar daar moet ik dan wel weer bij vertellen dat ik tijdens mijn borstvoedingsperiode een hele lichte pil heb geslikt, die speciaal geschikt is bij borstvoeding  (cerazette, heeft geen 'stopweek', dus 28 pillen per strip ipv 21). Cerazette heeft  als mogelijke bijwerking heeft dat je geen maandelijkse bloeding krijgt. Toen ik gestopt ben met borstvoeding ben ik weer aan mijn 'normale' pil gegaan en werd ik in de stopweek weer normaal ongesteld (dus uiteindelijk ruim 10 maanden na mijn bevalling).

Als jij nu geen pil slikt en je geeft nog maar weinig borstvoeding, loop je het risico dat je cyclus weer op gang komt, dus dat je weer een eisprong hebt en dat je dus zwanger  kunt worden. Alleen weet je nooit wanneer. Die afscheiding zou erop kunnen duiden dat een eisprong nadert. Dus als je nog niet zwanger wilt worden kun je toch beter aan anticonceptie gaan doen. en als je echt het idee hebt dat je zwanger bent misschien over een paar dagen nog eens testen...?
Lastig, je weet dus niet echt waar je aan toe bent...

Succes,
Marceline

Er is niks over te zeggen wanneer je weer ongie wordt na een bevalling. Borstvoeding kan iid invloed hebben, maar hoeft niet. Sommige vrouwen worden vrij snel na de bevalling ongesteld, ondanks de bv. Bij anderen kan het na het stoppen met bv ook nog een tijd duren voordat ze ongesteld worden. Ik heb 6 mnd bv gegeven, daarna duurde het nog twee mnd voordat ik voor het eerst ongesteld werd. Mijn dochter is nu ruim 10 mnd en ik heb nog geen norm,ale cyclus van 4 wkn. Maar het kan natuurlijkwel zijn dat je alweer vruchtbaar bent!

Terug
Bovenaan