Na controle wel of niet

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of ze bij jullie allemaal ook nog een na controle doen +/- 6 weken na de bevalling.
Bij ons doen ze dat namelijk niet standaard. Als je dat graag wil dan mag het. Nu heb ik geen bijzonderheden, maar ik heb de verloskundige die mijn laatste 2 bevallingen heeft gedaan beide keren in de kraamtijd niet op bezoek gehad.(Wat ik erg vreemd vind, haar collega's kwamen alle keren) Dit vind ik erg jammer, vooral ook omdat dit mijn 4de en waarschijnlijk toch wel laatste zwangerschap is geweest. Nu zit ik in dubio of ik een afspraak zal maken om nog even na te praten of niet. Het zit mij namelijk nog steeds niet lekker dat ze niet is geweest terwijl ze het had beloofd aan mijn dochter van 10 bij de laatste controle.
De huisarts komt hier overigens ook niet meer langs na de bevalling, bij jullie wel?

Graag advies!

Liefs marian
 
Als jij je daar prettig bij voelt zou ik er wel om vragen. Dan kun je het voor jezelf ten minste positief afsluiten, als dit je laatste is dan neem je toch afscheid van een bepaalde periode in je leven.

Bij ons doen ze wel een nacontrole, maar komt de huisarts ook niet langs. Ze heeft me wel gebeld, vond ik voldoende.
Volgende week moet ik een afspraak maken bij de vk.
 
Ik ben toevallig vanmiddag voor de nacontrole geweest. Bij ons gebeurt dit wel standaard en kom je ook bij de vk die je bevalling heeft gedaan. Ook de ha is hier thuis op bezoek geweest, toen Pim 2 weken oud was.

Als ik jou was, zou ik wel een afspraak maken. Anders blijf je misschien nog een lange tijd met een vervelend gevoel zitten.
 
Hoi,
Bij ons is een na controle wel standaard. Ik heb zelf gevraagd of dit dan ook bij de vk kon die de bevalling heeft gedaan en dat kon. Ik heb haar tijdens de kraamweek nog wel gezien omdat zij dan toevallig dienst had, maar ook andere gehad. Het ligt er net aan wie er dienst heeft. Onze ha is ook eventjes langs geweest om kennis te maken met de nieuwe kleine. Bij mijn vorige bevalling had ik nog een andere ha en die kwamen ook niet langs na de bevalling.
Liefs,
Mar
 
Ik moet over 2 weken op na controle bij gyn omdat ik keizersnee heb gehad. Ik heb in kraamweek geen vk gezien alleen de ha 1x maar verder deed mijn kraamhulp de controles van mijn wond enzo.
 
huisarts komt hier nog wel langs

vk is totaal 2x geweest, ze zouden 3x komen maar er waren bevallingen tussendoor
wel leuk dat ze nog thuis komen voor controles want in beide gevallen waren ze niet bij de bevalling maar had ik op laatst medische indicatie

maar niemand heeft over een nacontrole gehad, wist het dus niet dat het bestond, maar deze keer vind ik het ook goed

huisarts wel na 3 weken weer gezien want ik had een goede infectie

deze week fysio gehad en morgen reiki, dus controles zat hihihi straks komt ook ws de bedrijfsarts weer in beeld, we blijven bezig

groetjes sabine
 
Terug
Bovenaan