Na controle ziekenhuis naar gevoel

<p>Hoi lieve allemaal, </p><p>Ik moet even wat van me af typen hoor. Zojuist heb ik de nacontrole in het ziekenhuis gehad. Ik keek hier al een poosje naar uit, want in mijn supersnelle bevalling/spoedkeizersnee zijn er toch dingen onduidelijk gebleven voor mij. Bijvoorbeeld: Hoe kan het dat het operatieteam opeens werd weggeroepen vlak voor ik de OK in mocht (ik was met mijn bijna 10 cm ontsluiting toch ook een spoedgeval, ik had geluk dat het team van de SOH toen snel kon komen..) en waarom heb ik mijn dochter de eerste anderhalf uur na de bevalling bijna niet gezien, terwijl er in de folder van het ziekenhuis staat dat ze moeder en kind zo snel mogelijk bij elkaar willen hebben? </p><p>Ik hoopte vandaag antwoord te krijgen op die vragen, maar voor mij zat een gynaecoloog in opleiding die heel mat overkwam, zij had geen idee wat er precies met me gebeurd is die nacht en heeft het ook niet goed kunnen terugvinden in het dossier. Dus na het afknippen van de hechtingsknoopjes kon ik weer gaan. Het zag er goed uit. Ja lichamelijk wel ja, maar kunnen ze met de mentale klap van zo'n bevalling nou niet iets meer rekening houden? </p><p>Met veel moeite proberen ze nu een afspraak voor me in te plannen met de gynaecoloog die mijn bevalling gedaan heeft, maar die werkt inmiddels op een andere afdeling en dat kan dus nog even duren. Ik ben bang dat zij straks ook niet meer weet waarom dingen zo gegaan zijn.. En ik heb het voor mijn gevoel zo nodig, die antwoorden.</p><p>Tuurlijk ben ik super blij dat het lichamelijk goed gaat en zou ik het voor mijn dochtertje zo weer doen. Maar dit steekt me toch. Heel verhaal dit, bedankt voor het lezen, ik moest het echt even kwijt..  </p>

Hai,

Herkenbaar ook een spoedkz gehad en weet zelf niet veel van de geboorte/tijd erna, heb mijn zoontje kort gezien en toen ging hij naar de kinderafdeling en werd ik gehecht/naar andere afdeling gebracht pas na 1.5 uur idd waren we samen.
alleen door alle morfine etc weet ik zelf hier niet meer veel van. gelukkig gaf mijn gyn aan dat ik altijd mocht bellen voor een afspraak als ik het.nogmaals wou doornemen.
hier niet echt behoefte aan momenteel maar wie weet komt dat nog.
heel veel sterkte! en anders kan de pop poli misschien wat voor je doen?

Hoi !
Ik heb ook iets soortgelijks meegemaakt, na mijn bevalling heb ik mijn dochter 5 uur gemist omdat zij na mijn spoedkeizersnede overgeplaatst moest worden naar een ander ziekenhuis (ivm met geen plek in huidige ziekenhuis). Voor mij was er pas 5 uur later een ambulance. 
Ik voel je pijn en het is goed dat je het van je afschrijft. Bij mij werd de pijn echt verzacht door de nacontrole bij de gyn die de bevalling heeft gedaan. Ik hoop dat dit bij jou alsnog lukt, en dat ook jij hierdoor meer rust gaat vinden. Mij werd ook geadviseerd om verder hulp te zoeken als dit mij pijn bleef doen (in de vorm van een psycholoog). 
Liefs!

Terug
Bovenaan