na curretage cyclus.

A

Anoniem

Guest

Hallo meiden.

Ik heb 7 maart een curretage gehad.
Maar hoe tel je nou je cyclus, of moet ik die curretage zien als een menstruatie.
ik weet het niet meer.
Omdat ik al vanaf een bevalling van januari ................. 3 maanden heb gevloeid .
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven.

Liefs

Peggy mama van Anouk*

Hallo Peggy,

Ik heb 2 jaar geleden een curretage gehad na een miskraam en krijg er waarschijnlijk weer een (vanwege een nieuwe miskraam nu).

Voor zover ik weet, telt het bloedverlies na de curretage niet als cyclus. Het is dus wachten totdat het stopt en dan wachten totdat je weer gaat menstrueren (dagen tellen). In mijn geval was het wel zo dat mijn menstruatie direct erna kwam. Dat ging dus zo dat het vloeien minder werd (na 2 weken) en twee dagen later opeens weer meer en dat was mijn normale cyclus. Daarna was het weer wachten totdat ik weer volgens een normale cyclus ongesteld werd.

En anders kan je gewoon altijd even de huisarts of de gyn bellen en dit navragen. Vervelend hoor, dat je zolang blijft vloeien.

Sterkte!

Groetjes,
Lies

Hoi,

Ik heb 11 januari een curettage gehad na een missed abortion. Daarna werd ik 34 dagen later weer ongesteld, terwijl ik voorheen altijd een cyclus had van 25 dagen, en ik ben daarna nog 1 keer ongesteld geweest na 29 dagen. Het lijkt er dus op dat mijn cyclus een beetje in de war is. Schijnt normaal te zijn... Wel jammer, als je er eerst de klok op gelijk kon zetten....
Maar ik hoor van veel meiden dat het meer dan 30 dagen duurt na een curettage voordat ze weer ongesteld worden. Maar iedereen is anders dus je weet het maar nooit..!
O ja ik heb denk ik nog zo'n 12 dagen gevloeid na de curettage. Is ook vrij gebruikelijk volgens mij.
Sterkte!

Terug
Bovenaan