Hoi Tobi,
Volgens mij kunnen al die oorzaken die jij noemt zo zijn... Mijn cyclus is ook niet regelmatig. Er zit niet veel verschil in maar het wisselt van 28 tot 33 dagen..
Mijn lichaam geeft elke maand weer andere signalen maar ik denk ook dat het een combinatie van factoren is. Zo ben ik 10 jaar aan de pil geweest en in de 2e ronde was ik al zwanger. Helaas ging het dus mis na 6 weken (en 2 dagen..) Toen na 33 dagen weer ongesteld. Ik vraag me wel eens af of de oorzaak van de miskraam ook te maken had met mijn pilgebruik
Verder is stress volgens mij ook van grote invloed. Zo weet ik nog (heel wat jaartjes geleden..) dat ik eens op schoolkamp was. Ik was ongesteld toen ik wegging maar ik vond het erg spannend allemaal en de hele week was de ongi gewoon helemaal over! Toen ik weer thuis was ging het pas door!
Deze maand had ik voor het eerst een duidelijke eisprong op dag 13. (in ieder geval dat slijm..) Pas op dag 33 zette het door daarvoor steeds bruin spul etc.Was er ook weer erg mee bezig. Steeds tampon-testen etc.
Ook ben ik veel korter ongi dan voor mijn pilgebruik.
Kortom zo vaag allemaal. Ik ga ook niet bezig met ovulatietesten omdat ik er dan veel te veel mee bezig ben. We klussen nu om de dag vanaf dag 10 tot en met dag 16 ongeveer en daaromheen natuurlijk voor de lol ook nog wel. Zo denk ik wel steeds goed te zitten en zien we wel hoe het gaat.
Wat een verhaal niet? Ze zeggen wel eens dat vrouwen moeilijk te begijpen zijn maar een vrouwenlichaam is helemaal niet te begrijpen!
Hou je taai, en vertrouw erop dat het goed gaat komen. Doe ik ook en ik heb er ook echt vertrouwen in. (maar het mag nu wel eens gauw raak zijn!).
Liefs Ineke