Na de bevalling wanneer weer menstruatie?

<p>Goedendag Dames,</p><p> </p><p>ik heb even een vraag. <br />wanneer kwam bij jullie de menstruatie weer op gang ? <br /><br /></p><p>ik ben op 14 januari bevallen en 8 februari gestopt met de borstvoeding omdat dit niet goed liep. <br /><br />ik vroeg me af wanneer ik weer kan verwachten dat me lichaam het zelf op pakt ? <br />Hoelang duurde het bij jullie ? <br /><br /></p><p>ik wou even afwachten voordat ik met de pil mijn cyclus opgang ga brengen wil eerst even zien wat er op de natuurlijke manier gebeurd.</p><p>Ik hoor graag jullie ervaring.</p>

2x bevallen, (1x natuurlijk, 1x keizersnede) Bij de eerste 4 weken borstvoeding gegeven, bij de tweede direct flesvoeding.

Bij allebei stopte ik met 4.5 week met vloeien en was ik exact een week later (na 5.5 week dus) alweer ongesteld.

Ik heb ook bij allebei 2 menstruaties afgewacht en toen pas begonnen met de pil. Die 2 menstruaties kwamen keurig in een cyclus van 28/30 dagen dus mijn lichaam had zichzelf beide keren al snel weer op orde.

Wel waren de menstruaties de eerste 6 tot 8 maanden na de bevalling best heftig, veel bloedverlies ondanks de pil. Soms stroomde het er zomaar uit en was ik binnen 3 minuten doorgelekt, heel vervelend. Het heeft echt maanden geduurd voordat het bloedverlies weer normaal werd

Ik gaf borstvoeding, en werd pas rond 13 maanden ongesteld. Was die maand teruggegaan van 2 voedingen naar 1 (avondvoeding laten vervallen). Mijn eerste cyclus duurde 48 dagen. In de tussentijd had ik ook de laatste borstvoeding laten vervallen, met 14 maanden.
Heeft bij mij dus flink lang geduurd. 

Terug
Bovenaan