na de bevalling weer sporten???

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik krijg 19 januari een geplande keizersnede. Nu vroeg ik me af wanneer je weer mag sporten na een kz? Na 6 weken?????

Gr. Jeannette
37.4 wk

Hoi,
Allereerst wil ik je even succes wensen met de keizersnede. Het is toch niet niks he?
Maar je krijgt er wel iets moois voor terug.
Ik weet dat je 6 weken niet zwaar mag tillen en dat je herstel ongeveer ook zolang duurt. Maar wanneer je weer mag sporten?? Zou ik even aan de gyn vragen.
Hoop dat je je dan fit genoeg voelt.
Succes en liefs Mel

Hallo Jeannette,
In mijn vorige zwangerschappen had ik voorafgaand intensief gesport (liep 3 x per week hard). Na mijn bevallingen wilde ik na 6 weken weer gaan sporten, maar ik merkte lichamelijk dat ik er nog niet aan toe was plus mijn bekkenbodem was ook niet goed getraind 9had last van urineverlies). Uiteindelijk ben ik volgens mij rond de 3 maanden na bevalling weer begonnen met sporten. P.s. Ik heb een natuurlijke bevalling gehad, dus geen keizersnee.
Groetjes, Yoeke

Hoi,

Ik heb 9 weken geleden een keizersnede ondergaan die overigens niet gepland was! Na 2 weken zat ik al weer op de fiets en maakte ik wandelingen met mijn baby. Sinds 3 weken sport ik weer en bouw het gewoon rustig weer op, met buikspieren is het nog wel gevoelig maar als je luistert naar je lijf mag je gewoon na 6 weken weer beginnen met sporten.  Vanavond ga ik voor het eerst een uurtje steppen i.p.v. fitnessen en we zien wel of het gaat of niet ieder lijf is anders en reageert weer anders maar de 1e 6 weken na de ingreep mag je absoluut geen buikspieroefeningen doen en geloof me....dat wil je ook echt niet! Succes in ieder geval en veel sterkte met de bevalling!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan