na de bevalling

Een vraagje voor de vrouwen die al kinderen hebben.
Ik ben nu ruim 33 weken zwanger en begin moeite te krijgen met mijn veranderende lichaam. Aan de ene kant vind ik het heel mooi, aan de andere kant kan ik me wel een beetje zorgen maken over het herstel van mijn lichaam na de bevalling. Ik heb nu ook behoorlijk last van striae. Het is geen groot probleem voor me en ik weet waar ik het voor doe, maar ik ben nog maar 21 en vind het af en toe spijtig mijn mooie, strakke lichaam te moeten inruilen voor dat van een moeder.
Wat ik graag wil weten, is hoe en hoe snel jullie lichaam zich na de bevalling heeft hersteld. Daarmee bedoel ik niet alleen wat je aan de buitenkant ziet, maar ook of en wanneer bijvoorbeeld je bekkenbodemspieren weer als vanouds functioneerden. En hoe lang duurt het voor je weer een beetje behoorlijk op de been bent?
Alvast bedankt.
 
hoi
ja kan me voorstellen dat je wat onzeker ben zwanger zijn is iets heel moois maar er zitten ook nadelen aan vast van de andere kant kan het je waarschijnlijk niks verekken als je een maal je kindje in je armen heb...
en wat betreft het herstel dat verschilt gewoon van vrouw tot vrouw als je een makkelijke bevalling heb gehad dan zul je sneller herstellen dan wanneer je een moeilijke bevalling heb gehad...
dus ik denk dat je het gewoon moet afwachten..
succes ermee
 
Toen ik 26 was heb ik mijn eerste kind gekregen, met 28 mijn tweede, ben nu bijna 30 en zwanger van de derde.
Ik kan je alleen van mijn eigen ervaringen vertellen, dit gaaat dus niet voor iedereen op.
Bij mijn eerste duurde het een maand of 8 voor ik weer helemaal de oude was, en dan heb ik het niet over lichamelijk maar, emoties, humeur enzevoort ( mijn eerste was een huilbaby, dat had er vast mee te maken, was erg slopend).
Lichamelijk was ik er na drie maanden bovenop, alleen mijn buik was iets slapper gebleven. De striae(mijn buik was paars) begon na een jaar wit te worden.
Mijn tweede kind was erg rustig en huilde amper, was vrij snel weer de oude, alleen die iets te slappe buik en weer de striae (die wordt nu weer wit, maar ben nu dus zwanger van de derde)
Aan die buik kun je met oefeningen, eventueel fitnes wel wat doen hoor, maar ik wilde graag drie kinderen en dacht als ik hopelijk mijn drie kinderen mag krijgen dan doe ik wat aan de buik (omdat ik dan geen dikke buik meer krijg, in ieder geval niet van de zwangerschap, ben ik denk ik wel gemotiveerd)
Dus of mijn buik weer als vanouds wordt is nog afwachten.
Heel af en toe verlies ik een drupje urine, ben tijdens en na de zwangerschappen laks geweest met de bekken bodem oefeningen oefenen (dus wel doen hoor)
Verder ben ik wat ruimer geworden als je begrijpt wat ik bedoel.
Qua gewicht ben ik nog hetzelfde als voor mijn zwangerschappen.
Dit was mijn lange, maar toch bekopte verhaal Groetjes Janty
 
hoihoi
ik heb eenhele makelijke bevalling gehad duurde 9 uurtjes van de eerste.
was op zich snel hersteld met een paar dagen voelde ik me supper had wel last van mijn heupen na een maand werd de pijn in mijn heupen en rug alleen maar erger, nu na 4 maand heb ik nog 2x per week fysio en loop nog bij huis.
mijn lichaam zit ook vol striae voornamelijk op mijn buik en heb nog een behoorlijke buik overgehouden ben nog 9 kilo zwaarder dan ervoor, maar alles heeft ook gewoon zijn tijd nodig als ik weer hersteld ben weer lekker sporten. ik zal me als ik jou was niet zoveel zorgen maken, en mijn bekkenbodenspieren heb ik op zich geen problemen mee gehad.
succes
 
ze zeggen altijd 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren he.. het is heel wat.. en geloof me als je kindje er eenmaal is dan heb je wel wat anders aan je hoofd als je ''strakke lijf'' of het gebrek daaraan..
 
He ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik ben nu 26 en in verwachting van de 3e maar nog steeds niet gewend aan het veranderen van mijn lichaam. Vind het heerlijk om een baby te krijgen maar het zwanger zijn op zich vind ik vreselijk. Was ook 21 bij de eerste. Kwam met 20 kilo aan en had/heb heel veel stria. De kilo's waren er op zich zo wel weer af. Gaf bij alle 2 kinderen 9 maanden borstvoeding en dat zorgde er bij mij voor dat het wel snel ging. Emotioneel gezien duurde het best een poos dat ik weer mezelf was. Al voelde het al een stuk beter toen ik de z2wangerschaps kleren niet meer aan hoefde. Bekkembodemspiertrainen doe en deed ik af en toe ook. Ik heb geel last van incontinentie. Die oefeningen zijn ook wel belangrijk. Sex was goed maar is alleen maar beter geworden. Maar je moet echt voor goed afscheid nemen van je meisjes lichaam. Tenminste zo voelde ik dat en dat koste me veel moeite. Hoe blij en dankbaar ik ook ben met m'n kinderen. Mischien komt het ook doordat je leeftijdsgenoten nog zo'n ander leven hebben. Succes
 
Je krijgt er echt wat moois voor terug en ik ben blij dat ik twee keer zonder problemen zwanger ben geworden en geweest, maar mijn lichaam is definitief veranderd na twee bevallingen en zwangerschappen.
Het vel van mijn buik is wat slapper gebleven, striae. Je merkt gewoon dat je lichaam na twee keer zwangerschap ouder is geworden. Ik denk maar zo: iemand die geen kinderen krijgt ziet er op een gegeven moment ook zo uit, alleen duurt het dan wat langer.
 
Is het echt zo dat je afscheid moet nemen van je meisjeslichaam? Ja begrijp dat je heupen wat breder blijven enzo. Maar valt het niet meer strak te trainen? Volgens mij ligt het ook wel aan je bouw voordat je zwanger was. Als je tenger gebouwd bent, wordt het vast wel weer dun.. na een tijdje..
 
Terug
Bovenaan