na de bevalling

Ik vraag me af hoe jullie het een beetje gaan doen na de bevalling. Manlief is hier nog een week vrij maar vraag me af hoe het daarna allemaal zal gaan. Twee kids, moeders die aan moet sterken. Wat is jullie ervaring, heb je snel je draai weer gevonden?

Mijn man neemt twee weken vrij, dat heeft ie bij de vorige twee ook gedaan. Ik heb de ervaring dat ik daarna wel weer redelijk ben aangesterkt. En wij wonen op loopafstand van school, dus dat is handig met een baby en kinderen die naar school moeten. Verder zien we het wel...

Ik heb elke dag van de week gecoverd met vriend, en beide oma's.
Kinderen gaan naar school en daar wonen we tegenover....ideaal dus.
Ik hoop zo de eerste week/twee weken door te komen. Afhankelijk van hoe je bevalling is verlopen natuurlijk.

Ik heb straks 5 kinderen waarvan er 3 naar school gaan. Mijn man is lekker een weekje vrij, heerlijk. Ik krijg wel een keizersnede, maar heb ondekt dat als je MOET je DOET. Kan niet anders! Als er niemand is dan moet je wel en daardoor wordt je snel sterk en kom je snel op de been. Je wordt creatief !
Het komt allemaal goed!

Met twee lukt t ook snel weer. Zat helemaal in een soort roes. Voelde me zo stoer als moeder van twee.
Pas later toen t gewone leven weer een beetje begon merkte ik dat ik het toch wel heel pittig vond. En dat is t best wel een lange tijd gebleven. Maar die van mij sliepen de eerste tijd niet zo goed en waren ook best vaak ziek...dus ligt ook beetje aan wat voor kinderen je krijgt.

Een tip die ik kreeg van de kraamhulp destijds: als iemand vraagt of ie iets kan doen ben je geneigd om nee te zeggen. Omdat je niet direct iets weet.
Zeg liever...'ja fijn, ik moet er nog even over denken wat'.

Vond ik wel een goeie!

Mijn vrouw is 3 weken thuis vanaf de datum dat ik uitgerekend ben, zij had nog zoveel overuren staan.

Als de kleine vroeger komt. krijgt ze zoiezo een aantal dagen. Komt het binnen die 3 verlofweken, dan neemt ze die wettelijke dagen gelijk op, en komt dat aantal verlofdagen bij haar verlof volgend jaar...

Het is ons eerste dus we hoeven geen opvang, alleen onze katten gaan 2 weken weg naar mijn schoonzus (m'n vrouw dr tweelingzus) en zelf komt zij ook vaak langs voor kleine klusjes (zoals geboortekaartjes enzo ;-) ).

Terug
Bovenaan