na de curettage

Hoi Meiden,
heb op 18 aug een curettage gehad. ben de week erop gewoon weer gaan werken. maar hoe verwerken jullie je miskraam. ben ik toch te vroeg gaan werken, voel me erg depri en ben bang dat ik nooit meer zwanger zal worden..
moet 6 okt weer naar de gyn, vind hem wel aardig maar durf niet zo goed dingen te vragen hoe doen jullie dat.... voel me lichamelijk nog steeds niet 100% hebben jullie dat ook gehad.
heb veel behoefte om dit te delen..
veel liefs

Hoi Sylja,

Zelf heb ik een week vrij gehad na mijn mk maar persoonlijk was ik blij weer aan het werk te gaan. Thuis werd ik nl. alleen maar verdrietiger omdat ik geen afleiding had. Op het werk ging het al weer snel beter, ook omdat ik me weer helemaal op het zwanger worden ging focussen maar daarna heb ik absoluut nog dipjes gehad. Dat is ook heel normaal. Je moet goed luisteren naar je lijf en de tijd en ruimte nemen die je denkt nodig te hebben. Misschien helpt het om alle vragen die je hebt op papier te zetten en deze mee te nemen naar de gyn. Dan weet je in ieder geval dat je niets vergeet. Heel veel sterkte gewenst in ieder geval!

Groetjes F.

Hoi silvia

Ik denk dat het perpesoon verschillend is hoe ze het verwerken,
Ik heb n.l 4 jaar geleden mijn eerste miskraam gehad en na de curetage ben ik gewoon weer alles gaan doen,maar ik raakte niet opnieuw zwanger tot april van dit jaar maar ook dit ging mis ik ben weer gecureteerd en ben 4 weken ziek thuis geweest.
Ik dacht dat ik het wel aardig verwerkt had maar niet dus ik zit nu ook al weer twee weken thuis omdat ik last van mijn nek en schouders heb dit is waarschijnlijk een na sleep van mijn miskraam ik heb het toch niet helemaal verwerkt.
Ik zou zeggen neem de tijd en luister naar je lichaam het is niet niets een curetage.

Heel veel sterkte.
Groetjes en liefs,
Carolien

Hoi Sylja,

ik heb net gisteren een curretage gehad, en ik denk erover om dinsdag maar weer aan het werk te gaan omdat ik dan wat afleiding heb. Misschien is dit wel te vroeg, maar nu thuis komen de muren en mijn gedachtes op me af.
Over de gyn, vind het ook moeilijk om dingen te vragen, is ook een lekker onderwerp om met een man te bespreken he! Ik vraag toch alles maar in de hoop dat ik die man nooit meer hoef te zien!
Ik maak me ook druk of en wanneer ik weer zwanger wordt en of het dan wel goed zal gaan.
Nou veel sterkte verder en heel goed om je gevoel hier te delen. Doe ik ook.

Groetjes Nienke

Hoi Sylja,

Ook ik heb een curretage achter de rug, eind februari dit jaar. Het is inderdaad niet makkelijk om dit te verwerken. Vooral de mensen om je heen, tonen maar tijdelijk begrip en dat doet soms extra zeer. Ik was, net als jij, ook bang dat ik niet meer zwanger zou raken. Ik probeerde me te troosten met het feit dat ik wel zwanger geweest en dus ook vast wel weer zwanger zou kunnen raken. De eerste 6 weken na de curretage moesten we veilig vrijen en pas daarna mochten we weer opnieuw proberen. En ik kan je het goede nieuws vertellen dat ik alweer 9 weken zwanger ben, 5 maanden na de curretage. Dus: blijf positief, het lukt echt wel weer!
Heel veel sterkte en neem de tijd om het te verwerken!

Groetjes, Petra

Terug
Bovenaan