Na de fles van 19.00 niet willen slapen!!!!!!

Mijn zoontje is nu 3 maanden. Het gaat erg goed en is tevredenen daar ben ik dan ook erg blij mee.

Nou is het zo dat hij na de voeding van 19.00 niet wil slapen. Hij ligt dan erg te schreeuwen in bed. Overdag doet hij dit niet en laten schreeuwen helpt ook niet en vind ik ook niet prettig. Vanavond is het weer feest.
Zou het ook zo kunnen zijn dat hij de regelmaat mist?
Hij krijgt op dit moment 5 flessen en na de fles van 6.30-10.30-14.30 gaat hij eerst spelen en als hij dan moe is dan op bed zonder problemen.

Nou hebben wij nog 2 kinderen meer en om in de regelmaat van het gezin mee te gaan gaan ze allerdrie tegelijk in bad en aansluiten krijgt de jongste de fles van 18.30 en dan gelijk om 19.00 in bed zonder te spelen. Zou hij misschien daarom niet willen slapen?
Graag zou ik ervaringen met anderen willen delen en eventuele tips graag willen ontvangen.
 
Hoi hoi,

Ik had destijds precies het zelfde probleem, we hebben hem toen inderdaad even opgehouden. Het leek wel of hij van de voeding energie kreeg, en dat is natuurlijk logisch! Even laten spelen of kunffelen, en zodra je de eerste tekenen van vermoeidheid ziet, hup naar bed! Misschien werkt het!

Succes!

Groetjes Liff
 
Hi,

Waarom zou je je zoontje nog niet even oplaten? Ik snap dat je voor alledrie hetzelfde wilt, maar hij is nog zo klein! Hij snapt het waarschijnlijk niet.

Hier gaat de jongste (ook drie maanden) later naar bed dan de oudste, maar die heeft daar geen probleem mee.

Het is het proberen waard/

Gr. Tamara.
 
Hoi,

Uiteraard mag hij langer op blijven en de andere 2 kinderen hebben daar geen problemen mee.
Wij hebben dat ook altijd met hun gedaan na het badje de fles en dan gelijk in bed en sliepen dan heerlijk.

Zo zie je maar weer dat niet alle kinderen het zelfde zijn en is het inderdaad mogelijk dat hij van het flesje weer wat actiever wordt. Het was vanavond weer feest en heb hem uit bed gehaald en even mee geknuffeld en aansluitend in de box gelegd. Meneer dik tevreden, mama blij.
Even de kamer opgeruimd en 15 minuten later sliep hij in de box zonder dat ik het in gaten had.

Ik heb hem toen naar bed gebracht en uiteraard werd hij wakker maar na even pruttelen viel hij tevreden in slaap.

Morgen gelijk maar even proberen hem na de fles nog even op te laten. Stom dat ik daar niet eerder op ben gekomen.

Bedankt voor de reacties.

Groeten Leonie
 
Hoi,

Het is inderdaad vanavond beter gegaan. Ik heb hem iets eerder de fles gedaan en daarna nog even in de box gelegd en toen hij aangaf moe te zijn op bed gelegd.

Uiteraard was meneer niet blij, dit is natuurlijk gewoonte geworden maar na een half uur pruttelen/sabbelen viel hij tevreden in slaap.

Aangezien hij normaal alles bij elkaar schreeuwt is dit een enorme verbetering. Het is lekker rustig en hopelijk zal het de komende avonden steeds beter gaan. Het begin is er.

Bedankt voor de intresse.

Gr. Leonie
 
Terug
Bovenaan