na drie en een halve maand weer zwanger!

Hallo,

Mijn dochtertje is geboren op 6 december 2011, na een hele moeilijke en zware bevalling. maar ach dat ben je zo vergeten.
Nu ondertussen ben ik alweer 13 weken zwanger van de tweede, het gaat allemaal erg snel, en was ook nog niet geplant. maar na het stoppen met borstvoeding geven ben ik 1 keer ongesteld geweest, en daar is meteen baby nummer 2! natuurlijk wel heel gelukkig en blij dat het allemaal kan!
maar het is wel erg vermoeiend, zon kleintje hebben en dan alweer zwanger zijn, alles liep net zo goed op rolletjes, en nu gaat alles weer anders, ben natuurlijk veel moe, en misselijk. lijkt afentoe of ik mijn dochtertje iets te kort doe, ik wil natuurlijk zo veel mogelijk zelf voor haar doen maar moet toch regelmatig even ons mam vragen of ze mijn dochtertje even wil overnemen, of wil helpen in het huishouden.

zijn er hier nog meer die snel na de eerste een tweede krijgen en hoe gaan/gingen jullie hier mee om?

Groetjes Sandra
 
Hoi Sandra,

Ik heb mijn eerste twee kinderen ook snel na elkaar gekregen. Ze schelen 1 jaar en 1 maand (de oudste wordt in juli 4 en de jongste op dit moment in augustus 3) Ik vond de zwangerschap van de tweede zwaar maar wel goed te doen. Nu ze wat ouder zijn hebben ze enorm veel aan elkaar en kunnen we erg lachen om hun ontdekkingsreizen. Nu ben ik zwanger van nummer drie en ben eind juli uitgerekend. Ze kunnen niet wachten om hun broertje te zien. Toen de oudste voor het eerst grote broer werd heeft hij dit niet zo ervaren als nu. Nu kan ik hem er beter bij betrekken net als de tweede.. geniet van je zwangerschap.
 
Ik ben 25 mei bevallen van de 2e en op die dag was de oudste precies 14 maanden. Is het hectisch? Ja. Druk? Ja. Geweldig? Meer dan dat! Bij ons was het een grote wens om ze dicht op elkaar te mogen krijgen. Dat is gelukt. Hij is nu bijna 4 weken. Ik heb wel hulp van mijn moeder. Die komt aan het eind van de middag om even het spitsuur mee te doen, zodat ik gewoon eten kan koken. Rond deze tijd had ik altijd al mijn handen vol aan de oudste en ja hoor, ook deze knaap vindt het fijn om dan zijn huiluurtje te hebben. Vraag gewoon om hulp als je dat nodig hebt. Mijn moeder vindt het heerlijk om te doen en ik maak er graag en dankbaar even gebruik van nu. Ik leg haar straks wel weer in de watten als alles op regel is.
 
Hey Sandra!

Heel herkenbaar, echt heel erg! Maar dat had je al gelezen op december forum.
@ supertje: heerlijk als je fam in de buurt hebt wonen. Dat is dus dadelijk echt mijn grootste angst: wij zijn verhuisd voor mijn werk en hebben dus echt geen vangnet dadelijk. Ik ben dus ook in dec 2011 bevallen en nu bijna 13 weken zwanger... Ongepland, hi hi. Lijkt wel alsof ik mijn eigen topic lees :).

Ach ja, het zal allemaal wel loslopen. En dadelijk hebben de kids zoveel aan elkaar en ben je snel weer uit de luiers!

XX
 
@december 2011 mama. Heel de familie woont wel in de buurt hoor, maar alleen mijn moeder (inmiddels al 71 jaar) komt helpen. Van de rest hoef ik niets te verwachten. Maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat de dagen dat ze er niet is, mijn oudste veel rustiger is. Dus die dagen redt ik het ook prima. Het is ontzettend zoeken naar een ritme, maar daar had ik bij de oudste ook last van hahaha. En omdat die nu nog zo jong is, past hij zich heel makkelijk aan. Na een paar dagen wist ie al niet anders meer dan dat er een broertje is. Hij heeft ook geen last van jaloezie. Dat kun je wel weer hebben als ze wat ouder zijn. Tot nu toe zie ik alleen nog maar voordelen.
 
Terug
Bovenaan