na drie keer miskraam nu naar belgie

heeft er iemand ervaring met onderzoeken/behandelingen in belgie?
na vorig jaar drie miskramen gehad te hebben, chromosomen waren oke ga ik morgen bellen voor een afspraak/second opinion in belgie, ik heb zelf het idee dat ik te weinig progesteron aanmaak en dat het daarom steeds misgaat maar het ziekenhuis in nederland wil dit niet onderzoeken (mijn luteale fase is op zijn langst 11 dagen, kortst 7)

Hoi,
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik herinner me dat een paar stellen van het programma Babyboom naar Belgie gingen voor behandeling. Op www.babyboom.nl kan je hun verhalen lezen. Ik kan me alleen hun namen niet meer herinneren maar het is sowieso een leuke website om te bezoeken.

success ermee.
Marijke

Hoi Marina,
Je hebt groot gelijk dat je verder onderzoek wilt laten doen. Wanneer kwamen bij jou de miskramen?
Ik heb slechts 1 miskraam gehad, maar deze openbaarde zich pas na ruim 9 weken zwangerschap.
Zit inmiddels in ronde 8 na mijn miskraam. Ik heb een tijdje geleden ovulatietesten gebruikt en een controle echo gehad waarbij ik er achter kwam dat mijn ei pas op dag 15-16 is (dacht altijd dag 11 ofzo). Mijn NOD schommelt zo rond de 24-25 dagen dus heb ook een korte luteale fase.
Ik zit  niet in de MMM en wil dit liever ook nog even zo houden, maar die korte luteale fase baart mij ook wel een klein beetje zorgen omdat er gezegd wordt dat er dan geen tijd is voor een innesteling.
Succes en ik hoop dat je in België meer duidelijkheid krijgt (en uiteindelijk natuurlijk een kindje!!)
Groetjes Laura

afspraak is gemaakt voor 15 januari lekker vlug al!
nu is het dus afwachten, inderdaad ook een korte luteale fase Laura, ik temperatuur en kan het dus mooi bijhouden en ik voel mijn eisprong ook erg goed (lees zeer pijnlijk) de miskramen had ik bij 9, 6 en 5,5 weken dus nog vroeg en ik ben 27 dus aan mijn leeftijd kan het nog niet liggen dacht ik zo. Ik ben benieuwd wat de gyn in Genk zegt.

Hoi Marina en Laura,

Ook ik heb geen ervaring met onderzoek in België, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dit verder onderzocht wilt hebben.

Ik wilde alleen even reageren om jullie een hart onder de riem te steken. Ik heb twee miskramen gehad (1e in april 2006 en 2e in februari 2007) en daarna is er ook een chromosomenonderzoek gedaan, waar niets uit kwam. Bij beide miskramen was het vruchtje gestopt met ca. 6,5 week gestopt met groeien. In februari 2008 ben ik echter bevallen van een gezonden dochter en nu ben ik al weer 15 weken zwanger van de tweede en alles gaat goed!

Sterkte met de onderzoeken en natuurlijk met zwanger worden en blijven!

Groeten,
Karin

heb helaas mijn ei nog niet gehad en volgens mijn temp lijst ziet het er nog niet naar uit dat ie binnenkort komt, op zijn vroegst pas dag 22 denk ik, zit nu op dag 17 en mijn cyclussen duren altijd 30 dagen dus dan weer een luteale fase van 8 of minder, in ieder geval prettig dat ik dat donderdag bij de gyn aan kan kaarten en dan ben ik benieuwd wat ie voorstelt.

Hi !
ik lees dit nu pas dus wellicht veel te laat...
hoe is jouw ervaring geweest inBelgie ?
ik wil daar nu na 2 miskramen ook naar toe uitwijken maar weet niet goed waar...

Hoi.
Ik kan er niet over mee praten hoe het in België is maar ik heb wel 3 miskramen gehad.
Wat betreft onderzoek hebben we alleen nog maar bloedonderzoek bij mij laten doen en ik had geen schildklierproblemen of vitamine tekort.
Wij hebben er juist voor gekozen om nu (behalve bloedprikken bij mij) niet meteen de medische molen in te stappen. We willen er geen druk op leggen en bovendien kan het nog steeds toeval zijn en is de kans op een zwangerschap groot.
Ik ben nu bijna 7 weken zwanger. Over 2 weken heb ik mijn eerste echo. Blijft spannend want 1 van de 3 miskramen was een missed abortion dus ik ben pas gerust bij een kloppend hartje.
@gebruiker10163867 waarom gaan jullie na 2 miskramen al gelijk naar België en niet eerst verwijzing naar een gynaecoloog bij jullie in de buurt?

Terug
Bovenaan