na drie miskramen oorzaak onbekend nu nieuwe poging IUI.

hallo, ik ben hier nieuw maar hb een vraag is hier iemand bekend met foliumzuur te kort door erfelijk genen??  waardoor de gewone foliumzuur tabletten niet in je lichaam worden op genomen.

dit is mijn verhaal

ik heb een zoon van 7 die op de natuurlijke wijze is verwekt , na 1 mnd van de pil was ik meteen zwanger.  nu zijn we al +/- 5 jr bezig om weer zwanger te raken, in juni 2014 zijn we door een iui behandeling zwanger geraakt hellaas na 10 weken geen hartactifiteit meer te zien hb toen 3 weken later pas een curretage gehad wat erg heftig een zwaar was. daarna hbben we in rust pauze ingelast om t toch weer te proberen op de natuurlijke manier en ja januari2015 wasik weer zwanger hellaas rond de 4 week een erg vroege miskraam, mr daarna bleef mn menstruatie weer uit en wat bleek weer zwanger hellaas met 8 weken hartje gestopt. medicatie gekregen om de miskraam op te wekken.

voor de zomervakantie besloten om chromosoom onderzoek en bloedwaarden nagekeken alles is goed bij mn man en mij, conclussie arts :hard gezegd gewoon pech er is geen oorzaak te vinden

nu zijn we november en hebben wevorige week onze tweede iui behandeling gehad het is nu wachten of de menstruatie uitblijft en hopen dat we zwanger zijn al weet ikdat de eerste 13 wk voor ons geen roze wolk zal zijn.  als t ons al is gegund t wordeen spannende tijd

wat nou mijn reden is voor mn vraag bovenaan is, omdat erbij mijn broer  vandaag een genetische tekort aan foliumzuur is ondekt en ht lichaam dit nietzelf aan maakt en ooknog es erfelijk is. en de gewone tabletten foliumzuur uit de winkels niet worden opgenomen door t lichaam ( hij is hier via een homeophaat achter gekomen).

stel dat t bij mij ook zo zou zijn ? het zou antwoord op de vraag van de oorzaak miskramen kunnen zijn

daarom hoop ik dat iemand van jullie misschien ermee bekend is en me er misschien iets over kan vertellen.

alvast bedankt voor jullie reactie en ik leef met jullie mee.

liefs.

Wat onwijs spannend en wat een rot tijd! Helaas hier ongeveer het zelfde.. 6 zwangerschappen in een jaar tijd.  Was precies een jaar geleden voor het eerst zwanger en nu weer... nog altijd geen kindje! Ook deze zwangerschap lijkt fout te gaan, al 2 dagen bloedverlies! Vrijdag eindelijk een echo...

Uit al onze onderzoeken is ook niets gekomen.. en over dat foliumzuur ..? Geen idee? Bij mij is er getest of ik genoeg b 12 had ( na 3 maand geen foliumzuur slikken) en dat was goed.. hebben ze dat bij jou niet gecheckt?

Hoop dat het snel raak is en je een gezonde/goede zwangerschap hebt!

bedankt voor je reactie, ik heb meerdere bloedonderzoeken gehad alles was steeds goed dit jaar in juni bloedonderzoek gehad die was ook goed, dus mijn gevoel zegt dat t bij mij wel goed is.  alleen de homeophaat zegt dat ze dat wat zij testen niet testen in het ziekenhuis.  zou in afspraak bij haar maken alleen word het niet vergoed en is t erg duur.   ik slik nu gewoon foliumzuur met vitamine d en wacht t eerst maar af geloof ik wat ik enorm spannend vind.

hoe was jou echo?? hoop voor jou op  een goeie zwangerschap en anders veel sterkte de moed nooit opgeven!!

liefs

Bij mijn weten wordt dat wel in het complete onderzoek na miskramen meegenomen hoor. Ik zou dat eerst bij je gyn navragen en mocht het niet zo zijn, hem/haar vragen het te testen. Vanuit de gyn wordt het wel vergoed waarschijnlijk. Bij mij zijn er wel enkele afwijkingen gevonden. Zijn nu 3 jaar bezig voor een 3e kindje. Dit jaar 2 miskramen gehad. En voor de oudste heb ik er 3 gehad. Door de zwangerschappen van dit jaar, kom ik niet in aanmerking voor clomid of IUI. Mijn kans op een spontane zwangerschap is ineens gestegen naar 40% ineens.

Terug
Bovenaan