na een curettage....

Daar ben ik dan, na een vrolijke blije periode op het December forum, hier op dit forum. 13 December zou onze blije dag worden. O, wat was dit kindje welkom!!
Na 10 weken zwangerschap kregen wij te horen dat ons kindje met zes weken was overleden. 10 dagen geleden heb ik een curettage gehad.
De afgelopen dagen zoek ik naar een beetje zekerheid en houvast voor de toekomst. Wie niet?

Ik wordt zo onzeker van de vele verhalen die ik lees over curettage en volgende zwangerschappen die ook in een miskraam eindigen. Natuurlijk weet ik best dat ik geen garanties kan krijgen. Toch hoop ik zo dat er ook verhalen zijn van vrouwen die een goede zwangerschap hebben gehad na een curettage. Ik ben zo bang en onzeker!
Na een curettage kan een volgende zwangerschap toch ook goed gaan óf heeft de gyn mij iets wijs gemaakt?

Ach, ik ben nog zo van slag en in de war dat ik niet meer weet waar ik met mijn gedachten heen moet!

Liefs,
Louise

Hoi Louise,

Allereerst wil ik je sterkte wensen, ik heb helaas al 2 miskramen gehad, weet dus hoe je je voelt. De laatste keer ben ik gecurreteerd, maar voor zover ik weet, kan een volgende zwangerschap gewoon goed gaan hoor. Als een curretage gevolgen zou hebben voor een volgende zwangerschap, dan zouden ze niet zo vaak curreteren denk ik. Ik heb in ieder geval nooit negatieve verhalen gehoord die verband houden met curretage en miskramen.

Sterkte meid!

Groetjes

Hoi Louise, Ik snap heel goed dat je bang bent nu. Zelf ben ben ik 4 weken geleden gecurreteerd en ik ben ook best bang, maar mijn gynacoloog + verloskundige hebben gezegd dat een volgende zwangerschap absoluut niet risicovoller is omdat je gecurreteerd bent. Dus ik probeer dat ook te geloven. Als het de volgende keer weer mis zou gaan, dan is het gewoon weer 'pech' hebben, maar heeft niks te maken met een vorige miskraam. (zo zeiden ze dat tegen mij). Dus ik hoop voor je dat je snel opknapt en veel sterkte met het verlies!! Zelf hoop ik snel weer zwanger te zijn, ik zal zeer zeker veel banger zijn dat de vorige keer, maar ik weet uit verhalen uit mijn omgeving dat het ook goed kan gaan na een curretage! (ik ken zo al 3 mensen!!) Dus probeer hoop houden!! Groetjes Cath

Hoi Louise,

Wat een verdriet allemaal he.
Ik hoopte ook zo in dec. mamma te worden en dan dit.
Ik kan me je onzekerheden ook goed voorstellen.
Ook wil ik je iets positiefs vertellen.
Een vriendin van mij heeft ook een miskraam gehad en na 1 menstr. was ze alweer zwanger en nu gaat alles prima.
Ik heb gehoord dat je na een miskraam extra vruchtbaar bent i.v.m de aanwezige hormonen.
Ik hoop dat het zo is...
Ik wil je veel sterkte toewensen.

Liefs, Monique2

zo rot! ik was ook 12/13 december uitgerekend maar twee weken geleden ging het mis.. gelukkig hoefde ik geen curretage lijkt me vreselijk!
Maar drie vriendinnen van me hebben na hun miskraam en curretage nu prachtige gezonde kindjes (allemaal rond een half jaar na de miskraam weer zwanger)
Heel veel sterkte en hopelijk zien we elkaar allemaal weer op bijvoorbeeld het aprilforum???

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties! We zitten allemaal in een moeilijke periode van ons leven maar kunnen elkaar daardoor des te meer steunen. Door gedachten en vragen hier te delen kom ik echt verder. Bedankt voor de lieve en bemoedigende woorden!

Enne...., Met elkaar op het Aprilforum? Ik zou niets liever willen dan met iedereen na verdriet blijdschap te delen !!!

Veel liefs,
Louise

Terug
Bovenaan