Na een jaar niet zwanger, Ziekenhuis stuurt ons naar huis.

<p>Goedemiddag, </p><p>Mijn vriend en ik zijn nu een jaar aan het proberen om zwanger te worden.</p><p>We zijn 30 en 32 jaar. <br />Inmiddels hebben we ook afspraken gehad bij de gynaecoloog, maar zijn we na alle goede uitslagen van zowel hem als mij, weer naar huis gestuurd. Alles was in orde en we mogen het verder gaan proberen. <br />Heel fijn natuurlijk. <br /><br /></p><p>Toch is het nog niet gelukt om zwanger te raken. En ik ben benieuwd of er nog nieuwe of goede tips zijn om de natuur een handje te helpen. <br /><br /></p><p>Ik ben benieuwd!</p>

Dat was bij ons ook zo. Na een half jaar zaten we daar weer, en bleek er toch wat met mijn man te zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo is hoor. Er zijn veel stellen die onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zijn, en die na een half jaar toch onder behandeling komen. Maar ook net zo goed stellen bij wie het alsnog natuurlijk gebeurt. 
Hier een paar dingen die naar onze mening onze reis geholpen hebben:
- mijn man is om andere redenen oefeningen voor zijn lage rug gaan doen. En hij had stressklachten waar hij mee aan de slag is geweest. Dit heeft positieve effecten op zijn zaadkwaliteit gehad. 
- ik denk dat ik op een gegeven moment veel verdriet en somberheid had van de onvervulde kinderwens. Ik heb een tijd bij een psycholoog gelopen. Toen ik na bijna 4 jaar proberen had leren accepteren dat mijn leven zonder kinderen zou zijn, was ik zwanger geraakt van een van de behandelingen. Ik denk dat het feit dat ik het los kon laten en minder verdriet had wel hielp. Niet perse het niet ermee bezig zijn, maar dat de effecten van verdriet op je hormoonspiegel anders waren. 
- ik heb goede dingen gehoord over accupunctuur. Ik heb geen idee of het bij ons hielp. Wel in de verwerking in elk geval. 

Hey.
Vervelend natuurlijk. Maar een jaar valt nog mee. Ik kreeg ooit van een geneacoloog de tip om je niet teveel erop te fixeren. Dan lukt t juist niet. Dus ga niet elke ronde testen etc. Lastiger gedaan dan gezegd natuurlijk.

Geef de hoop niet op!

Ik heb van horen zegen van een vriendin van mijn die was ook heel lang bezig maar het ziekenhuis had toen gezegd dat de man foliumzuur moet gaan slikken klinkt raar want vrouwen nemen dat maar het is ook heel goed voor mannen en binnen 2 maanden was ze zwanger

Terug
Bovenaan