<p>hallo dames,</p><p>ik zal me even voorstellen. Mijn naam zeg ik liever niet ivm privacy maar ik ben 23 jaar.. bijna 24 en mijn vriend is 33 jaar.</p><p>altijd heb ik ervan gedroomd om jong moeder te worden, maar ook altijd bang geweest dat het me niet zomaar zou lukken. Mijn vriend stelde in mei voor om in juli vorig jaar te stoppen met de pil en ervoor te gaan.. dit omdat hij oom het vermoede had dat het ons niet zomaar gegund zou zijn... en jaa hoor een jaar verder alweer.</p><p>begin deze maand naar de huisarts gestapt.. ze was eigenlijk niet zo hapering om mij al door te verwijzen naar het ziekenhuis maar toch heeft ze het gedaan. Gelukkig!! We konden 2 weken later al terecht en er werd meteen een echo gemaakt. Mijn eitje was toen 12 mm groot. Meteen een mooie start en mocht paar dagen later weer terug komen. De keer erna eitje 17 mm en er was iets te zien op de echo waar ze nog eens goed naar moesten kijken... </p><p>weer een aantal dagen later was mijn eitje nog niet gesprongen 24 mm groot en het werd bevestigd er zat vocht in mijn eileider. Hydrosalpinx... niet zo best dus.. de kans op een spontane zwangerschap is dus een heeeeel stuk minder. </p><p>Vandaag weer terug geweest en mijn eitje is gesprongen. Nu ben ik echter heel benieuwd naar ervaringen hierover. </p><p>En als het na een behandeling of operatie wel tot resultaat heeft geleverd of dat het toch spontaan is gelukt!? </p><p>Mijn nod is nu toevallig een dag voor mijn verjaardag.. ik hoop zo dat het ons toch gegund is maar ik ben er bang voor.</p><p>sorry voor het lange verhaal maar ik wilde het even kwijt. Dit is trouwens al mijn 26ste cyclus dag dus op naar een lange cyclus...</p><p> </p><p>groetjes ?</p>