na een keizersnee

Hoi,

Zijn er dames die weten wanneer je na een keizersnee weer buikspieroefeningen mag gaan doen? Mijn buik is echt goed lelijk geworden, strieen en slap.
Het is nu ruim 5 weken geleden en ben al weer aardig actief maar hoor hele verschillende verhalen.

gr Li

Je moet zeker 6 maanden!!!! wachten!
Het littekenweefsel in je buik heelt namelijk niet zo snel! Probeer niks te snel te willen, daar krijg je naderhand spijt van!

Heb ook een keizersnede gehad en moest absoluut van vk en gyn 6 maanden wachten. Geloof me de strae worden echt wel aanzienlijker hoor en het slappe gaat ook weg!

Weten jullie toevallig ook hoe het zit met bloedverlies na de keizersnede? Ik hoorde dat het langer duurt dan bij een gewone bevalling, klopt dat? Zijn er ook meer stolsels na een keizersnede?

Ik heb ook te horen gekregen dat je heel rustig aan moet gaan opbouwen en inderdaad niet te snel willen.

Het is zowiezo verstandig om je nacontrole af te wachten. Waarschijnlijk heb je die 6 weken na de keizersnede. Vraag het dan even en doe voor die tijd niets. Je spieren zijn immers ook doorgesneden geweest en verkeerde bewegingen en of teveel druk op het litteken is iets wat je zeker moet vermijden. Op die ene week zal het niet meer steken om je buik weer in vorm te krijgen. Je zal of horen welke oefeningen je mee mag beginnen. Veel succes ermee! gr

Hoi Li

Tegen mij hadden ze gezegd dat ik na 6 weken weer aan de gang kon. D.w.z. weer sporten en je buikspieren trainen. Dat heb ik toen ook meteen gedaan. Ik was zooo blij dat ik weer kon hardlopen. Heerlijk! Met mijn buikspieren ben ik voorzichtig geweest. En dat zou ik ook doen als ik jou was. Twee jaar na de keizersnede voelde ik nog steeds een hele lichte pijn als ik ze helemaal uitstrekte. Overigens was ik na 5 maanden weer zwanger dus dat zou ook meegespeeld kunnen hebben. Dus Li, beginnen maar wel met beleid!

Marthe

Bij een normale bevalling moet je toch ook zeker een paar maanden wachten voordat je buikspieroefeningen mag doen, je mag wel lichte andere oefeningen doen voor bijv. je bekken. Niet jezelf overhaasten anders heb je straks blessures en dan ben je verder van huis.

Terug
Bovenaan