Na een positieve ovulatietest meteen het bed in, of...??? :-)

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

In augustus/september was ik zwanger, maar dit is helaas een miskraam geworden. Mara daardoor is juist ons verlangen naar een kindje veel groter geworden! Ik had nooit gedacht dta ik er zoveel mee bezig zou zijn,maar dat zal jullie vast wel bekend in de oren klinken. Vantevoren had ik nooit gedacht dat ik zou temperaturen, en aan ovulatietesten zouik helemaal niet denken! Maar ok, sinds oktober ben ik nu aan het temperaturen, maar helaas nog niet raak tot nu toe. Nu zitten de vruchtbare dagen eraan te komen, dus ik heb nu ovulatietesten gekocht. ik vind het best wel spannend :). Zijn er veel meiden die na het gebruiken van ovu-testen sneller zwanger worden?

In de bijsluiter stond dat de test positief wordt 24-48 uur voor de eisprong. Dus nu is mijn vraag: als je een positieve test in handen hebt, dan gelijk het bed in en klussen maar? Of beter nog een dag wachten? Het duurt immers nog 24-48 uur voordat de eisprong komt...
En wat gebeurt er als de eisprong al is geweest, geeft de test dan nog wat aan?

wat een vragen he? ik ben benieuwd of iemand wat antwoorden kan geven.

groetjes en suc6 iedereen :)

peterselie

Hallo,

Zoals je misschien zelf ook weet kunnen zaadcellen  maximaal 72 uur, maar in de meeste gevallen 48 uur in je vagina/baarmoeder leven. Dus reken maar uit.

Succes!

Hoi peterselie,

Ik heb zelf de laatste poging ook gewerkt met ovutesten.
Op zondag- en maandagochtend 2x positief getest. Vervolgens hebben we zondagavond en maandagavond geklust. Een paar weken later was ik zwanger. Als je positief test hoef je niet a la minute het bed in te duiken maar je moet ook geen dagen meer wachten. Daarbij komt idd dat zaadcellen lang kunnen overleven. Volgens mij test je niet meer positief als je je eisprong al hebt gehad. Succes met klussen!
Liefs Renske

Hoi peterselie,

Heb ze zelf ook snel gekocht hoor, ben nogal ongeduldig aangelegd en had inderdaad ondanks dat niet verwacht dat ik zoiets zou kopen! Had via internet zo'n setje gekocht ("zwanger worden-pakket") van 10 ovu testen en 3 zwangerschapstesten. Nou 2 ovu testjes gebruikt (1e op dag 8 en de 2e op dag 10), streepje. De dag ervoor nog geklust en voor de zekerheid toen nog maar eens gedaan. Resultaat: zwanger! Misschien heeft het inderdaad wel geholpen....

groetjes,
xx Roos xx

Terug
Bovenaan