na een tijdje afstand te hebben genomen ben ik er weer

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Voor degenen die mij niet kennen even mijn verhaal. Ik ben Manon, ben 29 jaar en moeder van een zoon en een dochter. In april bleek ik onverwachts zwanger te zijn van een derde, helaas bleek dit eind mei een bbz te zijn. We besloten toen dat we toch bewust een derde wilden. Afgelopen juli begonnen mijn man en ik wat probleempjes te krijgen, wat in augustus escaleerde. Na een maand van goede gesprekken bleek, dat we het verdriet om het verlies van de derde allebei op een andere manier geprobeerd  hebben te verwerken. Niet op een goede manier, helaas. Maar we zijn er uitgekomen en sterker dan daarvoor. We willen dan ook allebei nog steeds heel graag een derde en gaan er voor. Heb mijn volgende NOD op 15 oktober, zit nu nog midden in deze. Nou dat was het tot zo ver van mij.  

Groetjes, Manon  

Hoi Manon,

Wat knap dat jullie weer de moed verzameld hebben om voor een derde te gaan.
Gelukkig zijn jij en je man er samen sterker uitgekomen. Hopelijk gaat het deze keer allemaal goed! Ik wens jullie heel veel geluk.
Ik heb nog 1 klein vraagje; Als je weer zwanger blijkt te zijn, blijf je dan onder behandeling van een gyneacoloog omdat je een bbz hebt gehad of niet?

Groetjes Clauw

Ha Manon,

Welkom terug. Ik vind je verhaal wel herkenbaar. Ik heb in Juli voor de 2e keer een miskraam gehad en het ging tussen ons ook even minder. Ik denk ook ieder op z'n eigen manier er mee bezig. Gelukkig is ook hier de lucht weer geklaard en we willen er nu weer voor gaan!
Ik wens je veel succes!
Groetjes Kaly

Hoi Clauw,

Als blijkt dat ik zwanger ben dan moet ik als ik twee weken over tijd ben op de echo bij de gynacoloog. Vanaf daar zien we dan weer verder. Ik denk dat ik tot ongeveer 13 weken bij de gynacoloog moet blijven en als alles dan goed blijft gaan ik gewoon naar de verloskundige mag. Maar weet het ook niet zeker. Het ging mis toen ik al 11 weken was , dus de eerste echo ( vanwege de nesteling) blijft dan toch het spannendste. Heb bij mijn 2 andere zwangerschappen nergens last van gehad, ging fluitend door de zwangerschappen heen.   Het moet nu eerst raak zijn en dan zien we wel weer verder.

Groetjes, Manon

Hoi Kaly,

Ik hoor het ook wel meer dat het bij het verwerken van zo'n verdriet er toch een beetje een afstand komt. Wij hebben het gelukkig allebei door gehad en legden achteraf allebei de schuld bij ons zelf. Terwijl er niemand schuld heeft, het is de natuur.
Heb jij al kinderen of gaan jullie voor de eerste? Zeker bij een eerste spelen er nog meer vragen mee. Ik heb al 2 kinderen dus weet dat het goed kan gaan. Was bij de eerste meteen raak en bij de tweede na 4 rondes en de derde was door de pil heen. Nu wachten we het wel af.

Groetjes, Manon

Terug
Bovenaan