Na een uurtje in paniek wakker!

Hallo allemaal.

Fynn is nu 11 maanden als ik haar in bed leg is er niets aan de hand.
Maar na een uurtje wordt ze in paniek wakker en begint keihard te huilen  ik moet dan naar boven om haar te troosten dit duurt 5 minuten en dan kan ik haar gewoon weer neerleggen voor te slapen!
Dit gaat zo iedere avond en het rare is na precies een uurtje begint ze te huilen ik kan er de klok op gelijk zetten.
Ze slaapt dan de rest van de nacht gewoon door.
Zijn er moeders die dit herkennen???

X Nancy
 
Hoi,

Ik herken het wel. Dit is de leeftijd dat kinderen nachtmerries kunnen krijgen, maar het kan ook zijn dat ze gedesorienteerd is. In het boek "wat je baby je vertelt" staat dat beschreven. Als je je kindje slapend naar bed brengt, dan kan hij als hij licht wakker wordt, schrikken van de nieuwe omgeving. Hij is tenslotte bij jou in slaap gevallen, het was licht, er werd gepraat. Nu is het donker, stil en jij bent weg. Ze noemt in het boek ook een vergelijking. "Stel je voor dat je gewoon in je bed in slaap valt, en een paar uur later wordt je wakker en lig je in de tuin, dan zou je ook schrikken". Bij ons was dit duidelijk het geval, want het was over zodra we haar in haar bed in slaap lieten vallen. Het is nu nog steeds zo. Als ik haar wakker in bed leg, slaapt ze zonder problemen door, maar als ze bijvoorbeeld in de auto in slaap valt, wordt ze gegarandeerd wakker. En inderdaad, volledig in paniek.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groetjes,

Desiree
 
Hoi,

hmmm... dan misschien toch nachtmerries? Ook dat hebben wij meegemaakt. Maar meestal werd ze dan later wakker, zo rond half 12. Ik heb toen uiteindelijk op advies van iemand alle knuffels uit de kamer gehaald. Door schaduwen kunnen dat op hele enge dingen lijken. Het was gelijk over. Ook een nachtlampje helpt soms tegen nachtangsten.

succes!

Desiree
 
Terug
Bovenaan