Na eisprong zeurende pijnen in buik en rug

Hallo,

Op 7/2 zou ik mijn eisprong gehad hebben (duidelijk gevoeld) en hebben die week goed ons best gedaan.. maar nu sindsdien -1a2 dagen nadien- heb ik de hele dag een zeurende pijn in onderbuik en lage rug.. af en toe ook wat steekjes..

Normaal zou ik pas rond 17/2 nod hebben.. wat dus nog ruim te vroeg is voor menstruatiepijn (heb ik nooit zo vroeg van tevoren)

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Zijn inmiddels al een lange tijd aan het proberen voor een 2e kindje.

Hopelijk vindt ik hier iemand met gelijkaardige symptomen en bleek toch zwanger te zijn

Het is met drie dagen echt te vroeg voor zwangerschap symptomen. Veel seks kan wel leiden tot een blaasontsteking. Ga vooral even naar de huisarts als het niet vanzelf overgaat of als het erger wordt.

Beste Sarah,

Spannend zeg allemaal. Zelf ben ik twee keer zwanger geweest en heb ik bij beide zwangerschappen 4 dagen voor mijn NOD getest met een early test en kon ik dat al detecteren omdat ik zelf ook merkte dat er wat aan de hand was. Maar ik adviseer zelf altijd iedereen om te testen op je NOD, omdat als je daarvoor test, de kans dat je toch ongesteld wordt ook nog aanwezig is.

Ik heb voor je op Oudersvannu.nl gekeken en ik kwam tot het volgende:
Hoe snel je merkt dat je zwanger bent, verschilt per vrouw. Hoe snel je dat kunt opmerken? Vaak beginnen deze tekenen vanaf week 4. Je zwangerschap begint met minimale symptomen in de eerste week. Soms kunnen vrouwen lichte pijn of bloedingen ervaren als het bevruchte eicel zich in de baarmoederwand nestelt. Dit gebeurt meestal ongeveer 6 tot 12 dagen na de eisprong. Lees hier meer over innesteling:
Dit artikel is medisch beoordeeld door IVF-arts Elke Struiwig en Arts/Embryoloog Bernadette de Bakker.

Rond 4 weken zwanger kun je misselijkheid en vermoeidheid ervaren. Bij 5 weken kunnen deze symptomen toenemen en moet je mogelijk vaker plassen. Vanaf week 6 worden de zwangerschapssymptomen duidelijker, zoals het stoppen van je menstruatie, mogelijk een innestelingsbloeding, misselijkheid, en rusteloosheid.

Wil je meer weten over vroege zwangerschapssymptomen lees hier verder:
Dit artikel is medisch beoordeeld door IFV-arts Elke Struiwig.

Ik hoop voor je dat het raak is, maar je kunt nog zo weinig zeggen op dit moment. Ik vind het advies van Essil ook iets om goed in je achterhoofd te houden!

Heel veel succes! En hopelijk volgende week goed nieuws? laat het ons weten! Als je er prettig bij voelt natuurlijk!
Groetjes Jetske

Ik merkte daags voor NOD pas wat aan mijn lichaam. Daags na eisprong zijn vage klachten naar mijn mening nog niet toe te schrijven aan een prille zwangerschap. Het is hoe dan ook afwachten en absoluut geen earlytest waard. Gewoon wachten tot NOD. Niet ongesteld? Dan pas testen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan