Na elke hap duim in de mond

Hoihoi

Mijn zoon van nu 7,5 maand doet na elke hap warm eten zijn duim in de mond.
Met fruithapje of toetje doet hij het niet. Wie weet waarom hij dat doet? Hij eet wel alles op maar het is zo'n geklieder.
 
Mijn dochtertje doet ook zoiets. Zij wrijft dan na bijna elke hap met haar handjes door gezicht en aangezien er vaak nog deel van hapje uit haar mond komt, is dat een enorm geklieder en zit soms heel haar gezichtje eronder! Ook zij doet het met fruithapje of pap niet! Ik heb wel het idee dat ze de groentehapjes minder lekker vind. Fruithapje en pap gaat er heel snel en makkelijk in en bij groentehapje is ze altijd door alles afgeleid en ben ik 2x zo lang bezig...
 
Heeft het wellicht met het slikken te maken? Een fruithapje of een toetje slikt makkelijker door denk ik. Door te zuigen aan de duim zal dat makkelijker gaan bij andere hapjes. Of maakt de kleine niet echt een zuigbeweging erbij?
 
Onze dochter heeft heel lang als "derde gang" na het eten aan haar speentje gesabbeld. Soms ook tussendoor. Ik denk dat het ofwel met slikken te maken heeft. Of dat vast voedsel de zuigbehoefte niet goed vervuld.
 
Terug
Bovenaan