na fles (met afgekolfde bv) ook nog de borst willen

hallo allemaal

ik heb een dochter van 6 weken en ik geef haar borstvoeding
nu voeden we haar sinds een week of twee bij de laatste avondvoeding dmv een flesje met afgekolfde melk (die geeft mijn man aan haar)
maar nu wil ze altijd na dat flesje nog aan mijn borst drinken
ook al heeft ze al heel veel melk uit het flesje gehad
wij hebben het idee dat ze graag nog aan de borst drinkt om zo lekker in slaap te vallen en dus niet omdat ze honger heeft
op zich is dit natuurlijk geen probleem maar dat wordt het wel op momenten dat ik er over een tijdje niet bij ben (als ze gaat logeren of ik niet thuis ben)
heeft iemand tips hiervoor of hier ervaring mee?

liefs ikjes

Hoi,

Dat had mijn zoontje ook. Ten minste, sommige periodes. Wij zijn vanaf 8 weken gaan oefenen met flesjes 's avonds. En het ging echt met periodes, eerst wilde hij daarna  nog een paar slokken borst om te slapen,  toen heeft hij een poosje gehad dat  tijdens de fles in slaap viel. Hij heeft ook een poosje gehad dat niks goed was  na de fles en dan was het brullen.  Later  had hij weer  de borst nodig om in slaap te vallen. Nu nog  wil hij soms alleen in slaap vallen  met de borst (hij is nu 6 maanden)  Tijdens die 'borstperiodes' werd ik ook wel wanhopig, kreeg het gevoel dat ik dan nooit iets zou kunnen doen 's avonds buitenshuis. Maar  ik heb besloten  om toch soms de deur uit te gaan en mijn zoontje met fles en papa achter te laten.  Ik heb wel het idee dat mijn zoontje het voelt  als ik er niet  ben, en als er geen borst  in de buurt is, dat hij dan genoegen neemt met de fles (en zijn duim). Maar soms heeft papa wel eens een moeilijke avond en  misschien dat dan even de borst  had geholpen.  Maar uiteindelijk valt hij altijd in slaap, met of zonder mij. Gelukkig vindt mijn man het belangrijk dat ik  soms dingen voor mezelf doe (vooral de eerste maanden) dus hij klaagt nooit.

Het schijnt dat de samenstelling van je borstvoeding over de hele dag verschilt. Als het buiten 30 graden is komt er bijvoorbeeld meer vocht bij en 's avonds voor het slapen gaanschijnt er meer vet in te zitten zodat je kleine goed verzadigd is. Het zou kunnen dat jullie dochter wellicht toch niet helemaal gnoeg heeft aan die afgekolfde melk.

Dat toch nog even aan de borst  komt trouwens wel bekend voor hoor. Toch nog ff die zuigbehoefte of troost ofzo. Ons mannetje was aan het clusteren voor de nacht. Zat ik echt twee uur lang met hem aan de borst. Word je ook niet altijd vorlijk van.

Je kunt ten alle tijde een lactatiedeskundige bellen voor advies of kijk anders ook ff op www.borstvoedingsforum.nl  Daar heb ik in onzekre periode's vel aan gehad.

Terug
Bovenaan