Na geboorte

Misschien stomme vraag, maar weet iemand wat er met de na geboorte gebeurt? Vroeger werd dit volgens mijn schoonmoeder in de tuin begraven! Is dat nog zo en wat als je geen tuin hebt??
 
het was gisteren toevallig bij een programma op TV over bevallingen. Deze mensen (in Engeland) hadden de placenta mee naar huisgenomen. Ze hebben deze in de tuin begraven en een boom op gepland (geboorteboom ofzo). Het zag er echt heel goor uit allemaal..

Volgens mij is het de gewoonte in NL dat ze de placenta gewoon weggooien na de bevalling...
 
Het is inderdaad de gewoonte om de placenta weg te gooien, er wordt nog wel ooit neergelegd om de hond aan het idee te wennen dat er een nieuwe baby in het gezin is gekomen, dit helpt blijkbaar ook echt.
 
Hoi,

Als je niks zegt/ vraagt dan gaat die gewoon bij het afval (nadat die onderzocht is).
Maar als je wilt is het echter wel mogelijk om hem mee te krijgen en dan bijvoorbeeld te begraven...

Mijn ouders hebben die van ons 'vroeger' ook begraven en neefjes van mij hebben ook een geboorteboom, maar dat is volgens mij niet zozeer een gebruik alswel iets wat de ouders leuk vinden om te doen.
 
Hai,

Ik heb het aan mijn verloskundige gevraagd omdat ik ook niet wist wat er mee zou gebeuren. Als je thuis bevalt gaat het in een vuilniszak en word hij bij de verloskundigepraktijk in een afvaldepot gedaan. In het ziekenhuis weet ik niet precies wat ze ermee doen, maar je hoeft het in ider geval niet zelf op te ruimen hoor!
Je mag het ook houden als je dat graag wilt, maar ik zie dat zelf echt niet zitten.

Succes!

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan