Na hernia (operatie) weer zwanger willen worden.

Hallo!

Ik heb een dochtertje van ruim 2.5. Afgelopen januari tot 05 juni 2007 heb ik met een hernia gelopen. Dat was een ramp! 05 juni 2007 ben ik geopereerd aan de hernia. Ik ben nu herstellende. Ik werk als tandartsassistente 3 dagen in de week en op dit moment werk ik 4 uur per dag. Het is best zwaar en af en toe merk ik dat het nog iets te veel is. Maargoed, het zal langszaam wel de goeie kant opgaan. Ik ben zo toe aan een tweede kindje, dat ik er de hele dag mee bezig ben en 's nachts ook flink onrustig ben en dan bevorderd de rust voor mijn rug ook niet. Iedereen om mij heen wordt zwanger van de tweede en ik heb zoveel vragen over hoe en wat met mijn zwangerschap en bevalling. De geboorte van Lisa heeft 3.5 dag geduurd. Zij is geboren met 34wk en 5 dagen. Zij lag helemaal klem, dus ik heb flink op mijn onderrug lopen persen, dat het misschien toen al langzaam mis is gegaan. Nu is mijn vraag: Weet iemand uit eigen ervaring, wanneer je weer zwanger kunt worden na een hernia. Heb je kans om geen terugval te krijgen tijdens een zwangerschap og bevalling? Ik wil zo graag een tweede en tegelijkertijd ben ik erg bang.
Wie kan mij helpen met mij onzekerheid?

Groetjes

hoi,
Wat een verhaal joh! Helaas (gelukkig voor mij) kan ik je geen advies geven omdat ik nog nooit in zo' n situatie heb gezeten. Ik zou denk ik eens met je chirurg gaan praten, moet je nog op na controle? Dat is dan een mooi moment om dat eens te vragen toch? En anders kan je het natuurlijk ook aan je huisarts vragen!
Ik hoop dat je snel de rust in je lijf kan vinden, en in je hoofd en dat je snel een tweede kindje in je armen kan sluiten,
Heel veel succes en geniet van je werk en je eerste grietje!!
Dikke kus Rimke

Terug
Bovenaan