Na het eten nog een fles??

Hoi hoi,

Ik lees hier wel eens mee op het forum....
En nou was mij vraag... waarom geven jullie je kind na het eten nog een fles.... van soms 150 tot 200 cc? Eet jullie kind teweinig van het broodje??

Ik heb namelijk een dochter van 10 maanden en die krijgt een broodje (eet ze helemaal op) en daarna nog fruit....

Maar jullie geven allemaal nog fles?? Niet bang dat jullie kindje te veel binnen krijgt?

Tis maar een vraagje dus ga het aub niet verkeerd opvatten.

Groetjes... en geniet nog ff van het zonnetje...
 
Hoi,

Het is te vergelijken met je zelf je eet een broodje en drinkt daar wat melk, sap ofiets bij.

Hier kreeg ze na haar eten alleen wat sap omdat ze na een broodje vol genoeg zat en geen bv meer wilde. En een beetje sap tegen de dorst en alles door te spoelen ging er er dan wel in.

groetjes
 
Hoi,

Onze zoon van 9 maand krijgt bij z'n broodje een bekertje melk van ong 100cc.
Dus hij eet tussendemiddag hetzelfde als mama.
Nu krijgt hij één boterham en dus een bekertje melk, als hij de melk niet zou krijgen zou hij een halve tot een hele boterham meer lusten....

Groetjes,
Marije
 
Mijn zoon van 9 maanden krijgt na zijn boterham nog een fles van ongeveer 200cc, maar ik zag dat die kleine van jou zijn fruit bij de lunch krijgt en dan is het denk ik toch weer anders. Mijn zoontje krijgt zijn dagelijkse fruit pas rond 14.00 uur. Ik ga trouwens wel een beetje afbouwen met die fles na zijn boterham, want hij krijgt dus nog steeds een papfles en 3 andere flessen op een dag, dan nog sap of thee met een rijstwafel/lange vinger of zoiets, fruit en avondeten... best wel veel!
 
Hai,

Mij dochter wou met 8 maanden al helemaal geen fles met nutrix meer hebben.

Dit is hoe haar dag er uit ziet:

  9.00 uur Bordje pap
11.00 uur Fruit Coctail
13.00 uur Een bruin broodje met wat drinken en daarna vers fruit.
17.00 uur Een tussendoortje
18.45 uur Eet ze met de pot mee en daarna nog wat vla.

Tussendoor nog wel drinken enzo.

En rond half 9 te bed.


Dit is haar dag ritme.... meer wil ze ook niet hebben.
 
hallo ,

mijn zoon kreeg er zijn hele fles nog bij omdat hij daar gewoon behoefte aan heeft.
nu mag ik van het cb een boterham meer gaan geven als hij dat wilt , en de fles wat minderen omdat hij die nu ook wat minder gaat drinken(niet alleen na zijn brood hoor)
nu is mijn vraag is het niet mogelijk dat ik hem dan tussen de middag een broodje met een gewone glas melk geef?En de andere 2 flessen nog gewoon opvolgmelk?
ik weet dat ze pas vanaf 1 jaar gewone melk mogen maar is dat niet omdat er geen voedingsstoffen meer inzitten?

gr.sandra
 
Mijn dochtertje van inmiddels 11 maanden, krijgt bij haar boterhammen (2) altijd een beker gewone melk, dit toch al wel ruim een maand nu. Reden ze wil niets anders. Overlegd op cb en was op zich geen enkel probleem. Zeker zitten er niet alle voedingsstoffen in die in de opvolgmelk wel zitten. Maar als ze die niet wil.. tja
 
Terug
Bovenaan