Na het stoppen met de pil ook afgevallen??

Hallo,

Ik ben erg benieuwd of als je stopt met de pil je dan ook een aantal kilo's afvalt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik wil namelijk niet nog meer aankomen :(

Alvast bedankt!

Victory

Hoi Victory,

Ik ben niet afgevallen of aangekomen toen ik stopte met de pil. Zal per persoon verschillen, maar het zullen niet gelijk tig kilo's zijn die je erbij krijgt of eraf gaan. Niet te druk over maken dus. Succes.

Groet,
Julia

Hi Victory,

Toen ik stopte me de pil, had ik meer moeite om op gewicht te blijven.

Ik heb jarenlang Marvelon geslikt en toen ik overstapte naar Microgenon kon ik best goed afvallen en op gewicht blijven. Ik voelde me heel sterk. Na een paar jaar ben ik op de Mirena spiraal overgestapt en kreeg ik weer moeite met mijn gewicht.

Ik denk dat iedere vrouw anders reageert op hormonen. Als ik straks weer aan de pil ga, wil ik het toch weer gaan proberen met microgenon. Ja, vanwege het gewicht, maar ook nog vanwege een aantal andere redenen.

Als je zwanger zult worden, zul je sowieso aankomen. Dat is ook nodig. Naast het gewicht van je baby, heb je ook nog je vruchtwater, maar je hebt ook extra vetreserves nodig. Als je die vetreserves als van jezelf hebt, zul je wellicht minder aankomen (ik kwam de eerste zwangerschap in totaal maar 5 kilo aan, maar ik had al het nodige overgewicht en ik ben twee keer goed ziek geweest in de zwangerschap) en nu ben ik pas 12 weken ver. De meeste kilo's komen later.
Ga niet voor 2 eten, maar eet gezond in je zwangerschap. Veel vrouwen hebben de behoefte aan de meest gekke dingen (ik ben nu bijv. dol op softijs!!!!) en ja, dat zet aan. Maar als je dat onder controle hebt, dan gaat het beter.

Veel succes.

Gr. Tamara.

Hi!

Toen ik stopte met de pil ben ik wel afgevallen. Beide keren 4 kilo.. Is bij iedereen verschillend!
Maak je er niet al te druk om.

Succes!

Groetjes Mama Sun

Terug
Bovenaan