Na hoe lang merk je effect Johannesbroodpitmeel

<p>Hi. Mijn zoontje van 4 weken struggelt al vanaf het begin. Constant kreunen en pijn. Hij smakt, kokhalst, tuit zijn lippen, heeft heel vaak en heftig de hik en spuugt steeds vaker. We zijn nu begonnen met Johannesbroodpitmeel maar na 2 dagen merk ik nog geen verschil. De voeding lijkt nog steeds omhoog te komen. Ik had verwacht dat het gelijk zou helpen omdat het toch gelijk dikker in zijn maagje ligt? Hij heeft wel meer krampjes al. Iemand ervaring hiermee? Hoe lang moet ik dit blijven proberen? Ik wil hem niet nog meer pijn geven met ook nog krampjes. Hij heeft al zo veel pijn en last. Het is zo zielig en ik voel me mega machteloos. </p>
 
Ontzettend moeilijk om je kindje zo te zien he ? Onze zoon had dit precies het zelfde en ik dacht ook wat jij schrijft, "het is meteen dikker dus zou meteen moeten werken". Wij hadden eerst heri comfort waar de jbpm al in zit en de voedingsdeskundige van hero bevestigde dit.
Echter zei het cb dat de darmen van het kindje er wel minimaal een week aan moeten wennen. Dat zijn dus eigenlijk twee aparte dingen.
Bij ons werkte de Hero niet (werd later door de osteopaat sws afgeraden, schijnt erg vet te zijn) omdat deze zo dik was dat onze zoon het niet meer weggeslikt kreeg en daardoor juist meer spuugde. 


Toen op de Nutrilon Omneo overgegaan, deze is tegen krampjes en dat erfect merkten we best snel. Zelf wel jbpm toe gaan voegen ivm reflux. In het begin deden we teveel (2 schepjes op 90 zoals erop staat) en hierdoor kon de kleine man ineens niet meer poepen! Dus toen overgegaan op 1 afgestreken schepje op 90, dat was voor ons goed.
Echt even zoeken wat voor jullie werkt dus, zodat het niet te veel (krampjes/poepen) is en niet te weinig (spugen). 


Tevens zijn we ongeveer tegelijk met de Nutrilon Omneo gestart met probiotica, op aanraden van de osteopaat. Dat lijkt ook zeker geholpen te hebben. 


Verder was bij ons belangrijk niet teveel te voeden! Dus 150x gewicht (4 kg toen) = 600 ml pd, ipv wat op de verpakking van Nutrilon staat, 165x5=825 ml pd. Nogal een verschil! 
 
Poeh! JBP....daar kreeg die van mijn verstopping van. Ik zou na de huisarts gaan en omeprazol (of een variant ervan) vragen, maar eerst proberen met speciale refluxvoeding. Ik heb deze van kruidvat gehad. Deed ook al veel. Daar zit ook wat JBP in maar goed verdeeld ipv zelf mengen en papje maken. Tenzij je BV geeft dan zul je via HA wat moeten krijgen als JBP niet zijn werk doet. 
 
Succes ermee!
 
Wij hadden eerst ook Esomeprazol (Nexium) van de kinderarts toen onze zoon ca 4 weken was. Het mag eigenlijk pas vanaf 1 jaar/ 5 kg maar de kinderarts schreef het (telefonisch) voor en we zaten met onze handen in het haar, vonden het zó zielig dus gegeven.
Het zorgt niet dat het spugen/ oprispen stopt maar maakt het maagzuur minder zuur waardoor de geirriteerde slokdarm kan herstellen em het na een tijdje minder pijn doet.
Echter hielp het bij ons niet en toen we bij de kinderarts op consult mochten raadde ze ons aan te stoppen met de Nexium. Ten eerste werkte het niet dus waarom zouden we het dan geven, ten tweede bevestigde ze nogmaals dat onze zoon er eigenlijk echt te klein voor was en.. wat ik dus zo frappant vond aangezien haar collega het ons eerder wel voorschreef.. blijkbaar duurt het weken zo niet maanden voordat de slokdarm echt geirriteerd raakt van de oprispingen, onze zoon was dus niet eens oud genoeg om dat te kunnen hebben..
 
Wat voor ons echt geholpen heeft is minder gaan voeden. Door meer te voeden zit het maagje over de dag verdeeld te vol waardoor er meer omhoog gaat, dit is vervelend waardoor kindjes vaker om voeding vragen en zo kom je in een vicieuze cirkel waar je moeilijk uit komt. 
Nu was het bij ons dus wel (verborgen) reflux dus misschien is het bij jullie anders. Maar het Nexiumverhaal vond ik wel logisch klinken dus wilde ik met je delen. Bij jou klinkt het ook wel een beetje als reflux eigenlijk. Maar in principe hebben alle baby's reflux omdat het klepje nog niet goed sluit. Alleen niet alle baby's hebben er last van. 
 
Ik ben met 6 weken gestart met jbpm in de fles van mijn dochtertje. Ik heb gewone flesvoeding en voeg zelf jbpm toe. Zo kan ik zelf bepalen of er genoeg in zit. Het was in het begin even zoeken hoeveel haar hielp en elke keer dat ze grotere flessen kreeg was het weer even opnieuw zoeken. Maar nu hebben we een juiste hoeveelheid gevonden en is het een opluchting voor zowel haar als voor mij... Wellicht dat het jouw ook kan helpen om zelf toe te voegen? 
 
Terug
Bovenaan