Na hoelang HCG uit lichaam na curretage?

Hoi dames,

Vandaag is het precies drie weken geleden dat ik curretage onderging, van de week was ik wat misselijk en ben erg moe dus ik dacht laat ik 's een test doen misschien heb ik geluk...
Ik zag een licht streepje op de test maar kan het ook zijn dat er nog HCG in mijn bloed zit van de vorige zwangerschap?
En hoe kom ik daarachter?
Ik moet Dinsdag in het ziekenhuis zijn voor nacontrole van de curretage, kunnen ze daar dan mijn bloed testen of echo maken ofzo??
Help!! Heb zo weinig zin om weer in spanning af te moeten wachten.. pfff!

X Denise

Ha meid,

ik denk dat je een grote kans hebt dat je misschien alweer heel kort zwanger bent. Meestal duurt het een week of 2, maar goed.... ik ben geen deskundige dus als je wel pech hebt is het 'oud' HCG. ik hoop het niet voor je! Je kunt er wel achter komen door over 2 dagen weer te testen, je test moet dan iets donkerder worden. Je hormoon verdubbelt nl elke 48 uur. als die niet donkerder wordt en als je dan later nog eens test en hij blijft licht, dan is het denk ik 'oud' HCG.

ik duim met je mee!

Ps. die misselijkheid: heb je die n de curretage vaker gehad of is die echt nieuw?? want als die nieuw is dan is dat wel een goed teken denk ik!

Hoi denise,

Laat even je bloed testen. Ik was pas 6 weken zwanger toen het mis ging bij mij en na de curretage duurde het bij mij nog 4 weken voordat het hormoon uit mn lijf was!!!
Dus bel de dokter en vraag om een bloedtest. Dan meten ze de hoeveelheid HCG en een paar dagen later moet je dan weer laten prikken, dan weet je of het daalt of stijgt. Als het daalt is het van de oude zwangerschap als het stijgt heb je een nieuwe zwangerschap!!!

Hoop voor jou op het laatste!

Liefs Jen

Hoi,

Hoelang het hcg nog in je bloed aanwezig is hangt volgens mij ook af van hoelang je zwanger bent geweest, als je zwanger verdubbelt die waarde iedere 2 dagen, na de curretage gaat het ook zo snel weer naar beneden.
Als er bijv nog wat is blijven zitten na de curretage (die kans is heel klein)hou je ook nog die hcg waarde.
Het kan dus alle kanten op.
Ik zou ook inderdaad even bloed laten prikken en dan weet je het!
succes!

@ bloempje: de misselijkheid is nieuw daar heb ik na de curretage geen last van gehad!
Ik doe Zondag of Maandag nog een test, heb er toch gelijk twee gekocht.. hihi!

En Dinsdag moet ik naar het ziekenhuis dus als ik dara het hele verhaal vertel neem ik aan dat ze wel bloed willen prikken, het zal wel heel snel zijn hoor als ik nu weer zwanger zou zijn, maar wie weer..

Houd jullie op de hoogte!

Xx Denise

Terug
Bovenaan