Na hoelang weer eerste menstruatie??

Hallo dames,

Ff een vraagje hoor; Hoelang duurde het bij jullie voordat je weer ongi werd na de miskraam/curretage? Ik ben namelijk nogal van de ongeduldige en vind het nu al allemaal te lang duren. De gyn heeft ons geadviseerd om eerst te wachten tot ik een keer ongi geweest ben dus dat doen we dan ook maar braaf....

Intussen sleep ik overal waar ik naartoe ga maandverband mee omdat ik echt geen idee heb wanneer het komt.
Normaal gesproken ben ik echt super regelmatig, ik kan er bijna de klok op gelijk zetten zeg maar. Altijd precies 27 dagen.  Hopelijk is dat straks ook weer zo. Nou ja liever niet eigenlijk want ik hoop natuurlijk weer snel zwanger te zijn(Wie niet).
Nou ben benieuwd hoelang dat bij jullie geduurd heeft...

Groetjes Sandra

Hoi!

Onze gyn had gezegd dat het wel 6 weken kon duren voordat ik weer ongesteld zou worden, maar het is allemaal keurig volgens schema verlopen.
Mijn cyclus is altijd heel regelmatig geweest en ook nu zit ik weer op 28 dagen.
Maar volgens mij kan het bij iedereen anders zijn.

Groetjes, Harma

Hoi,

Ik heb het 2 keer meegemaakt. De eerste keer was ik na 4 weken weer ongesteld, de tweede keer duurde het bijna 5 weken. Maar normaal is dat het tussen de 4 en 6 weken duurt dat je weer ongi wordt. (vlgs mijn gyn) En je hoeft niet perse te wachten hoor! Dat zeggen ze alleem zodat ze een richtdatum hebben bij het bepalen van de uitgerekende datum. Mijn gyn zei: Je mag weer proberen zwanger te worden zodra je er aan toe bent. En we hebben een echoapparaat om de termijn te bepalen.

Ik hoop dat het snel weer raak is voor jullie!
Groetjes, Kat

Hoi Sannie,

ik ben er ook zo een die precies wil weten wanneer ik weer ongesteld zou worden. Net wat je zegt altijd maar maandverband meeslepen is niet echt fijn.
Zelf ben ik vrijwel direct na de bevalling (na  een kleine  18 weken zwangerschap) begonnen met temperaturen. Zodoende wist ik ongeveer wanneer ik mijn mesntruatie kon verwachten (ik had na 3 weken een eisprong). Ik heb normaal een cyclus van ca. 25 dagen. Na de miskraam duurde het de eerste keer 31 dagen, de keer erop 28 dagen en de keer daarop was ik zwanger (getest op dag 23 van mijn cyclus).

De  adviezen om wel of niet te wachten zijn verschillend, met allemaal verschillende argumenten. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als je er lichamelijk   niet aan toe bent zal je ook niet zwnager worden, bevruchten lukt dan misschien wel maar innestelen gaat dan vaak fout.
Ik werd ook niet zwanger die eerste twee keer, terwijl ik wel een eisprong had (en op het juiste moment heb gevreeen). Bij mij moest de baarmoeder natuurlijk wel genezen. De wond waar de placenta zat heeft even tijd nodig. Heb je een vroege miskraam, dan is er nog geen placenta ingenesteld en dat scheelt weer.

Als je normaal gesproken vlot zwanger wordt, dan kan ik je alleen maar adviseren verwacht er nu niet teveel van, anders word je hoogstwaarschijnlijk weer teleurgesteld. En word je toch zwanger dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

Succes en hou je taai.

Miep

He dames,

Bedankt voor jullie reacties! Hier nog niets te bespeuren helaas...Dit gaat volgens mij de allereerste keer zijn dat ik blij ben als ik ongesteld word!!!

Ik weet dat er door de verschillende gyneacologen in 't land verschillende dingen gezegd worden maar ik voel me er toch wel goed bij om eerst een ongi af te wachten. Dan weet ik voor mezelf ook dat alles weer werkt zeg maar!  

Trouwens toch nog ff een vraag vanaf wanneer hebben jullie gerekend dan? Vanaf het moment dat je bent begonnen te bloeden of vanaf het moment dat je het vruchtje verloren bent of vanaf het moment dat het bloeden ophield?? Ik heb nl geen idee wanneer ik het ongeveer kan verwachten(ongi) en daar word ik een beetje simpel van zeg maar....

Groetjes San

Ik heb gerekend vanaf het moment at ik bevallen ben, op dt moment ben je dan ook niet meer zwanger. Ik denk dat je moet rekenen vanaf het moment dat je het vruchtje verliest of gecurreteerd bent.

Sterkte

Miep

hoi, ik heb 5 keer een miskraam gehad, maar ik was na 2 keer curretage alweer 3 dagen later ongesteld, en de andere keren na een week, maar ik heb wel de ervaring, dit ook in verband met mijn werk dat als een lichaam, baarmoeder er niet aan toe is om alweer zwanger te raken, dat dit ook vaak niet gebeurt,   hij moet eerst goed "schoon" zijn en weer in zijn oude positie zijn om dit weer aan te kunnen, en dit is voor een ieder erg verschillend, zelf was ik na 1 ongesteldheid weer zwanger, maar het is wel aan te raden om te zorgen dat je baarmoeder het kan"verwerken" om een nieuwe zwangerschap volledig aan te kunnen, en meestal als je baarmoeder er niet klaar voor is heb je ook geen eisprong, dus allemaal succes en hopen dat het voor een ieder goed gaat,

Hoi,

Jeetje Robine al 5 keer een mk?! Da's niet niks zeg...
Nou ik ben inmiddels (vandaag) ongesteld geworden. Dat is 32 dagen nadat de eerste bloedingen begonnen en precies 24 dagen nadat ik daadwerkelijk het vruchtje ben verloren. Ik heb zelf wel het idee dat het helemaal schoon is vanbinnen want ik verlies nu alleen maar helder rood bloed en geen stolsels meer.
Nou ja we moeten het toch gaan afwachten hoe het loopt. In ieder geval mogen we er nu weer helemaal voor gaan!!

Groetjes San

Terug
Bovenaan